رفتن به محتوای اصلی

ملایان ایران را تبدیل به آزمایشگاه انسانی داروهای چینی کرده اند!

ملایان ایران را تبدیل به آزمایشگاه انسانی داروهای چینی کرده اند!
posted onDecember 5, 2020
noدیدگاه

ابتدا برای روشن شدن موضوع مراحل و فازهای مختلف در کار آزمایی بالینی به طور خلاصه روشن شود هر دارو بعد از کشف یا سنتز در لابراتوار های دارویی ابتدا در مورد حیوانات تست می شود و نوع راه مصرف و سمیت، متابولیسم، نیمه عمر، و اثر بخشی آن مورد مطالعه قرار می گیرد. بعد از این مطالعات مطالعات بالینی، وارد سه فاز  می شود. و درصورت تایید توسط FDA وارد بازار دارویی می شود. از این به بعد فاز چهارم مطالعات شروع می شود که در صورت گزارش های جهان ممکن است دارویی از بازار دارو حذف شود. 

بیشتر هزینه های شرکت های تولیدی دارو حدود دوسوم صرف سه فاز مطالعات انسانی است. و بیشتر موارد این هزینه چند میلیون دلار تا چند صد میلیون دلار هزینه دارد. 

فاز اول عبارت از مطالعه بین بیست تا صد داوطلب سالم و بیمار است و برای مطالعه اثر بخشی دارو با رعایت اخلاق پزشکی که شامل رضایت نامه شخصی بیمار یا داوطلب و پرداخت پول به او، ضمانت درمان در صورت عوارض و پرداخت غرامت در صورت مرگ است. این فاز معمولا یک سال ونیم طول می کشد. 

فاز دوم شامل مطالعات بالینی انسانی در چهار چوب یاد شده، بین یکصد تا پانصد داوطلب  بیمار، آغاز می شود؛ در این مرحله علاوه بر اثر بخشی، عوارض جانبی دارو‌ و سمیت آن مورد بررسی قرار می گیرد. این فاز حدود دوسال طول می کشد. 

در فاز سوم بین هزار تا پنج هزار داوطلب بیمار انتخاب می شود. این مرحله نیز با رعایت اخلاق پزشکی یاد شده برای اثبات برای تکمیل پروژه و مطالعات عوارض در استفاده طولانی مدت بررسی می شود که این فاز حدود سه ونیم سال طول می کشد. 

یک دارو بعد از گذراندن تمام این مراحل باید یک و نیم سال صبر کند تا سازمان غذا و داروی آمریکا تمام مدارک و شواهد را چک کند و وارد فاز تجاری شود. 

حال با شروع پاندمی یا همه گیری کرونا سازمانهای دخیل مانند سازمان غذا و داروی آمریکا سعی در فشرده سازی مراحل می کنند. و در بحث دارو به علت کمبود وقت بیشتر دارو های موجود در بازار دارویی مانند داروهای ضد ایدز و ابولا را که قبلا وجود داشته است تست می کنند و هنوز در کنار این مطالعات و کشف داروی جدید هنوز به نتایج قطعی نرسیده اند. ولی به نظر می رسد آنتی بادی جدید شرکت جانسون اند جانسون موثر بوده است و خود رییس جمهور آمریکا نیز با رضایت شخصی از آن استفاده کرده است. 

ولی در هفته های اخیر منابع مختلفی از سازمان غذا و دارو و کادر درمان شاغل در بیمارستان ها گزارشاتی مبنی بر آزمایش یک سری دارو، به فرم کپسول که اسم و مقدار مشخص نیست، بدون رعایت اصول اخلاق پزشکی و حتی بدون اطلاع دادن به بیمار و یا همراه او روی بیماران آزمایش کرده اند! و متاسفانه تعدادی از هموطنان که جوان و بدون هیچ بیماری زمینه ای بوده اند فوت شده اند! این تلفات انسانی به چه دلیل است؟ چون همانطور که گفته شد این آزمایشها نیاز به هزینه هنگفت و مراحل سنگین مطالعاتی دارد‌‌.  

طبق معمول معاملات پشت پرده بین ستاد مبارزه با کرونا که تحت فرماندهی سپاه و بیت رهبری می باشد، به همراه برخی از اعضای کادر درمان فاسد، دست به چنین جنایاتی زده اند. علاوه بر موارد بالا سازمان غذا و دارو طی دروغی بزرگ اعلام کرد: «مجوز تست فاز یک انسانی واکسن کرونا را صادر کرده است!» چگونه؟ در کشوری که واکسن هپاتیت و ب ث ژ که ساختاری بسیار ساده دارند، تکنولوژی ساخت آنها در ایران وجود ندارد؛ یا تمام واکسن های آنفلوآنزا که سوش آن هر سال تغییر می کند و چندین سال از اختراع آنها می گذرد، هنوز وارداتی است! و آیا اینان در چنین مدت کمی به چنین یافت بزرگی دست یافته اند! 

منابع آواتودی فاش ساخته اند که منبع این واکسن ها چینی است. و ملایان برای بقای خود و شرکت های دارویی چینی برای نپرداختن هزینه های مالی و انسانی سنگین، در فاز انسانی بر روی مردم ایران مطالعات خود را انجام می دهند. 

لطفا اگر اطلاعات و جزییات کامل تری دارید با ادمین کانال آواتودی ارتباط برقرار کنید.