رفتن به محتوای اصلی

گزارش/ خودکشی پرستار کرمانشاهی و تداوم اعتراضات سراسری پرستاران

خودکشی پرستار کرمانشاهی و تداوم اعتراضات سراسری پرستاران
تصویری از ساسان احمدی
posted onApril 8, 2024
noدیدگاه

در حالیکه چندین ماه‌ است که شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده پرستاران به وضعیت نامناسب کاری و معیشتی است، ساسان احمدی، جوان کرمانشاهی، بدلیل عدم تمدید قراردادش از سوی کارفرما، دست به خودکشی زد و درگذشت.

بنابر گزارشات رسیده به آواتودی، ساسان احمدی، پرستار ٣٢ ساله، که در بیمارستان خمینی شهر کرمانشاه مشغول به خدمت بود، در پی عدم تمدید قراردادش از سوی کارفرما، با اقدام به خودکشی به زندگی‌اش پایان داد.

 در همین رابطه دکتر فرهاد تیمورزاده، از پزشکان باتجربه، در اینستاگرام شخصی خود در این رابطه نوشت: " طرحش از دی ماه تمام و تمدید نشد. یعنی تا برای کرونا به او و خدماتش نیاز داشتید شیره‌ی جانش را کشیدید اما حالا که کرونا نیست و طرحش تمام شد چون تفاله‌ای بیرونش انداختید تازه پدر این پرستار مسئول اتاق عمل بیمارستان است وای به دیگران. تف به شرف هر قدرنشناس ناجوانمردی".

قابل ذکر است پرستاران سراسر ایران از چند ماه پیش بدلیل خواست‌های صنفی و وضعیت اسفناک معیشتی دست به اعتراضات مستمری زده‌اند که تاکنون مسئولین جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدامی جهت برطرف کردن مشکلاتشان نکرده‌اند.

خودکشی پرستار کرمانشاهی و تداوم اعتراضات سراسری پرستاران

در همین راستا روز دوشنبه، ٢٠ فروردین‌ماه، اعتراضات پرستاران بصورت گسترده‌تری ادامه یافت. در شهر شیراز، پرستاران با حضور در مقابل فرمانداری شعار سردادند: "اضافه کاری اجباری نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم".

همزمان با شیراز، پرستاران در کهگیلویه و بویر احمد، یکی از استان‌های کردستان ایران نیز، با حضور در مقابل ساختمان استانداری نسبت وضع موجود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار رسیدگی فوری مقامات به خواست‌هایشان شدند. اما استاندار حتا حاضر نشد به میان پرستاران بیاید و به سخنان آن‌ها گوش دهد

کهگیلویه و بویراحمد یکی از ده استان فقیر و توسعه‌نیافته می‌باشد و همرا با استان‌های دیگر کردستان ایران دارای بیشترین آمار فقر، بیکاری و خودکشی هستند.

در حالیکه مردمان ایران در فقر و فلاکت و بیکاری دست و پا می‌زنند، جمهوری اسلامی ایران درآمد حاصل از منابع زیرزمینی و روزمینی را صرف گروه‌های تروریستی و پیش بردن برنامه‌ها آشوبگرانه‌اش در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، أفغانستان و... می‌کند.

بخش اعظم ثروت مردم به تغذیه تروریست‌های سپاه پاسداران و نیز گروه‌های تروریستی حشد شعبی، حزب‌الله و حماس اختصاص می‌یابد. اگر پولی که صرف این تروریست‌ها می‌شود صرف آسایش و آبادانی مملکت شود بی‌شک دیگر ما شاهد خودکشی ساسان‌ها و گسترش آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.