رفتن به محتوای اصلی

گزارش ویژه/ چهار کشته و زخمی  در پی شلیک مستقیم به شهروندان در محور خاش به ایرانشهر

چهار کشته و زخمی  در پی شلیک مستقیم به شهروندان در محور خاش به ایرانشهر
تصویر آرشیوی می‌باشد
یک کودک یکساله و یک زن در بین کشته شدگان هستند. تنها در سال گذشته میلادی بیش از ١١٨ شهروند بلوچ با شلیک مستقیم و کور نیروهای جمهوری اسلامی ایران کشته و زخمی شد‌ه‌اند.
posted onMarch 26, 2024
noدیدگاه

شامگاه دوشنبه، هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳ شمسی، نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران با شلیک مستقیم و بدون هشدار قبلی، به سمت یک خودرو در محور خاش به ایرانشهر، چهار نفر از اعضای یک خانواده کشته و زخمی شدند.

به گزارش "کمپین فعالین بلوچ"، در پی این تیراندازی یک کودک یکساله بلوچ بنام "فاطمه بامری" یک ساله، کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

بنابر این گزارش هویت زخمی‌ها "محمد بامری" ۲۷ ساله فرزند جان محمد، "حسن بامری" ۳۰ ساله فرزند جان محمد و "زینب بامری" ۲۱ساله فرزند علی اهل محمدان ایرانشهر، اعلام شده است.

به گفته فعالین مدنی و حقوق بشری بلوچ، حدود ساعت ۲۱ شب مذکور، افراد مسلح ناشناسی دو خودروی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را در دو راهی ایرندگان در محور خاش-ایرانشهر هدف قرار دادند و در واکنش به این حمله نیروهای جمهوری اسلامی نیز در تیراندازی کور خود، سرنشینان یک خودروی پژو ۴۰۵ که حامل خانواده "بامری" بود و از منطقه مذکور عبور می‌کرد را، هدف قرار دادند.

قابل ذکر است، مجروحین این تیراندازی به بیمارستان "خمینی" خاش منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

"کمپین فعالین بلوچ" در آخرین گزارش تحقیقی خود مدعی شدند، طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۸ شهروند بلوچ با شلیک مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران، کشته و زخمی شده‌اند که شمار کشته‌ها ۷۶ نفر و زخمی‌ها ۴۲ تن می‌باشد.

نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با آگاهی از این واقعیت که شلیک مستقیم به شهروندان از اقلیت‌های ملی تبعات قانونی برای آن‌ها نخواهد داشت، بی‌محابا به سوی شهروندان شلیک می‌کنند.

همچنین در تازه‌ترین اقدام تروریستی نیروهای فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، شنبه، چهارم فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، بدون هشدار قبلی به دو جوان کرد اهل کرمانشاه که به مناسبت نوروز در حال رقص کردی و شادی بودند شلیک کرده و آن‌ها را بشدت زخمی کردند.

البته باید یادآور شد، در یک هفته اخیر این تنها اقدام تروریستی حکومت علیه شهروندان نمی‌باشد. در همان روز یعنی شنبه، چهارم فروردین ماه، نیروهای نظامی جمهوری اسلام ایران، با شلیک مستقیم به جوان دیگری بنام سهند کارگر، ساکن شهرک وحدت کرج، او را به قتل رساندند.