رفتن به محتوای اصلی

آواتودی با همکاری فعالین کوردستانی توطئه جمهوری اسلامی برای کشتار مردم را خنثی کرد

آواتودی با همکاری فعالین کوردستانی توطئه جمهوری اسلامی برای کشتار مردم را خنثی کرد
تصویری از محل برگزاری کنسرت
جمهوری اسلامی ایران قصد داشت در هنگام برگزاری کنسرت یکی از هنرمندان کردستان عراق در سقز، مرتکب جنایت بزرگی شود.
posted onFebruary 25, 2024
noدیدگاه

بعد از افشای توطئه جمهوری اسلامی ایران برای انفجار بمبی قوی در وسط جمعیت حاضر در کنسرت کارزان فاروق در سقز، مقامات مسئول سالن برگزاری را تغییر و کنسرت را در سالن دانشگاه فنی حرفه‌ای این شهر برگزار کردند.

برپایه گزارشاتی که از یک منبع موثق بدست آواتودی رسیده بود، تروریست‌های جمهوری اسلامی قصد داشتن در حین برگزاری کنسرت کارزان فاروق، هنرمند اهل کوردستان عراق، در سقز، بمبی را میان جمعیت منفجر کرده و جمعیت زیادی را قربانی سیاست‌های ضدبشری خود کنند.

برپایه اطلاعاتی که بدست آواتودی رسیده بود، جمهوری اسلامی می‌خواست این انفجار را به احزاب کردستان ایران نسبت داده و با این کار موجی از نفرت را در ملت‌های دیگر ایران ایجاد و آن‌ها را به پای صندوق‌های رای بکشاند.

با افشای این خبر از سوی آواتودی در روز شنبه، پنجم اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، میهن دوستان و دلسوزان مردم، در سطح وسیعی اقدام به انتشار خبر فوق در شبکه‌های اجتماعی کردند و مردم سقز را از این توطئه آگاه ساختند.

در همین راستا و برپایه اخباری که از سقز بدست ما رسیده است، حکومت زمانیکه متوجه شد توطئه‌هایش نقش برآب شده‌اند، برای حفظ وجهه، محل برگزاری کنسرت را از سالن میلاد به سالن اجتماعات دانشگاه فنی حرفه‌ای سقز تغییر داد و در این محل، کنسرت را برگزار کرد.

قابل ذکر است بعد از خنثی سازی این توطئه بزرگ، فعالین سیاسی داخل کردستان ایران در پیامی به آواتودی، جمهوری اسلامی را خطاب قرار داده و هشدار دادند: "در صورت وقوع هر انفجار یا رویدادی علیه مردم بی‌گناه، ما تمامیت حکومت جمهوری اسلامی ایران را مسئول می‌دانیم".

قابل ذکر است، تاریخ سیاه جمهوری اسلامی ایران در چندین مقطع شاهد بکار گذاشتن بمب در میان جمعیت بوده که با انفجار آن‌، ده‌ها تن کشته شده‌اند و در نهایت نیز عوامل جمهوری اسلامی آنرا به دشمنان خود نسبت داده‌اند.

انفجار بمب در وسط جمعیت حاضر در زیارگاه رضا، امام هشتم شیعیان، در مشهد، در خرداد ١٣٧٣ شمسی و کشته شدن ٣٠٠ تن یکی از این نمونه‌ها می‌باشد. در آن زمان، حکومت این جنایت را به سازمان مجاهدین نسبت داد.