رفتن به محتوای اصلی

پزشکان داوطلب کوردستان تصاویری از ضایعه مغزی فردین جعفری را منتشر کردند

پزشکان داوطلب کوردستان تصاویری از ضایعه مغزی فردین جعفری را منتشر کردند
فردین جعفری و تصویر سی تی اسکن انتسابی به او
posted onFebruary 19, 2024
noدیدگاه

 حساب اینستاگرامی پزشکان داوطلب کوردستان با انتشار ویدئویی اعلام کرد، برای اولین بار تصاویری از سی تی اسکن فردین جعفری هنگامی که در بیمارستان کوثر سنندج بستری بود را منتشر می‌کنند که به وضوح میزان ضایعه‌ی مغزی در سمت چپ و گلوله‌ی داخل آن را نشان می‌دهد.

پزشکان داوطلب کردستان در این پست که در تاریخ ٢٩ بهمن‌ماه ١٤٠٢ منتشر شده، یادآور شدند: " فردین جعفری که از ناحیه سر آسیب دیده بود، بعد از حدود سه ماه و تلاش بی‌وقفه‌ی پزشکان با هوشیاری مناسب ترخیص شد. اگر چه پزشکان توانستند جان فردین جعفری را نجات دهند اما متاسفانه نیمه‌ی راست بدن ایشان فلج شد".

پزشکان داوطلب کردستان در ادامه اطلاعیه خود انگشت اتهام را بسوی جمهوری اسلامی دراز می‌کنند و متذکر می‌شوند: " جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی و مسئول مستقیم معلولیت فردین جعفری می‌باشد.

پزشکان داوطلب کوردستان در بخش دیگری از اطلاعیه خود نوشتند: "قبلتر تصاویر سی تی اسکن ایشان در زمانی که در سقز بستری بود توسط پزشکان داوطلب منتشر شده بود و هم‌اکنون این تصاویر به جهت آن منتشر میشود که برخی از سایت‌های جمهوری اسلامی در آن زمان تصاویر منتسب به مغز فردین جعفری را رد کرده بودند".

اطلاعیه مذکور خاطرنشان می‌شود: " با تلاش پزشکان جان او پس از سه ماه فرورفتن در کما نجات یافت؛ اما برای همیشه نیمی از بدنش توان حرکتی را از دست داد".

فردین جعفری، جوان ٢۸ ساله‌ و اهل سقز می‌باشد که در ٢٥ شهریورماه ١٤٠٢ شمسی، همزمان با سالگرد قیام ژینا، در هنگام بازگشت به خانه، از سوی تک تیراندازهای سپاه پاسداران هدف قرار گرفته و مستقیما به سرش شلیک شد.

در همان زمان مقامات ارشد جمهوری اسلامی دست به تحریف واقعیات این رویداد زدند. در همین رابطه معاون سیاسی استانداری کردستان اظهار داشت: "گفته می‌شود فردی به نام فردین جعفری بعد از ظهر امروز پس از نزدیک شدن به یکی از مقرهای نظامی و بی‌توجهی به هشدارهای چندباره ماموران، پس از ورود به منطقه ممنوعه برابر مقررات از سوی ماموران مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده است".

در طول قیام سراسر ژینا، ١٦٤ شهر در این قیام مشارکت داشته‌اند که بنابر گزارش رادیو فردا طی اعتراضات مذکور، بیش از یک هزار و پانصد شهروند با شلیک مستقیم نیروهای تروریستی سپاه پاسداران کشته شده‌اند. صدای آمریکا نیز تعداد بازداشت شدگان را بیش از ٦٠ هزار نفر اعلام کرد.