رفتن به محتوای اصلی

آزاد مستوفی: فرقه پهلوی بدنبال دمکراسی در ایران نیست تنها دغدغه اقتصادی دارد

آزاد مستوفی: فرقه پهلوی بدنبال دمکراسی در ایران نیست تنها دغدغه اقتصادی دارد
حضور رضا پهلوی در جمع برخی از اعضای فرقه پهلوی
"ما باید صراحتا به این موضوع بپردازیم که هرگاه رضا پهلوی کم آورده جمهوری اسلامی برای او تامین نیرو کرده است "
posted onMay 22, 2024
noدیدگاه

تاریخ سرکوب مردم ایران با روی کار آمدن رضا میرپنج، در ابتدای قرن گذشته، وارد دور جدیدی از کشتار، تبعید و آسیمیلاسیون شد. در این دوران بود که برای اولین بار در تاریخ جهان، حکومت ایران از هواپیما برای کشتار شهروندان خود بهره برد.

این پروسه ضدبشری حتا با سرنگونی نظام شاهنشاهی نیز بە حیات خود ادامه داد. قبضه قدرت از سوی تروریستهای اسلامگرا بعد از انقلاب ١٣٥٧ شمسی، موجب تسریع سرکوب آزادیخواهان و سلطه ارتجاع اسلامی بر ایران شد. از آن زمان تاکنون، فاشیستهای مرکزگرا نه تنها از کشتار و سرکوب مردم دست برنداشتەاند بلکه دامنه جنگ علیه آزادیخواهان را گسترش داده و با پیشرفت علم نیز برشدت و حدت آن افزودەاند.

فرقه پهلوی
عکسی از محمدرضا شاه در حضور بروجردی، مرجع تقلید وقت شیعەها. میان پهلوی‌ها و ملاها پیوندی کهن و ناگسستنی موجود است

امروزه آزادیخواهان، از سوی دو جبهه متحد و همکار مورد حمله قرار می‌گیرند، یکی جبهه جمهوری اسلامی و دیگری جبهه فرقه پهلوی. ناف هر دو جبهه به یک آبشخور وصل است و آن فاشیسم ریشه گرفته در تاریخ سراسر استبداد زده ایران می‌باشد.

با فراگیر شدن شبکەهای اجتماعی و همەگیر شدن اینترنت فرصتی گرانبها برای مردم پدید آمد تا بتوانند از این مجرای نو نقبی به سمت نور بزنند اما این دو جبهه استبدادی و فاشیستی بیکار ننشستند. آنها با صرف صدها هزار دلار، به مسموم کردن فضای مبارزاتی مردم از طریق شبکەهای اجتماعی و دنیای مجازی پرداختند. آنها همچنین با براه انداختن کارزار رسانەای علیه آزادیخواهان چه در داخل و چه خارج از ایران، تمام تلاش خود را صرف عقیم کردن مبارازت آزادیخواهانه ایرانیها نمودند.

تخریب چهرەهای آزادیخواه و مردمی و سنگ اندازی در مسیر اتحاد اپوزیسیون و نیز برجسته کردن نفوذیهای جمهوری اسلامی و ساختن چهرە آزادیخواه از آنان، از جمله اقدامات فرقه پهلوی و جبهه جمهوری اسلامی میباشد.

آزاد مستوفی: فرقه پهلوی بدنبال دمکراسی در ایران نیست تنها دغدغه اقتصادی دارد
آزاد مستوفی، روزنامەنگار

برای بررسی بیشتر جوانب این موضوع مصاحبەای با آزاد مستوفی، روزنامەنگار، داشتیم. در ابتدا از او پرسیدم، چرا فرقه پهلوی تنها به آزادیخواهان و کسانی که علیه رژیم ایران فعالیت عملی و هدفمندی دارند حمله و آنان را تخریب میکنند؟ او در جواب گفت: "در ابتدا باید نگاهی بە خط مشی این فرقە بیندازیم و اینکە فرقه پهلوی بە دنبال کسب چه منافعی در عرصه سیاسی و اقتصادی است؟ وقتی این مساله را واکاوی کردە، میبینیم که فرقه پهلوی بە دنبال دمکراسی و احقاق حقوق بشر در ایران نیست بلکه تمام دغدغە این فرقه حفظ منافع اقتصادی و بدست آوردن امتیازات بیشتر در صورت انتقال قدرت در ایران می‌باشد. پس آنها به هیچ روی دغدغه دمکراسی و حقوق بشر ندارند، دغدغه آنها مبارزه علیه ظلم و ستم نیست، دغدغەهای آنها احقاق حقوق اقشار مختلف جامعه نیست، آنها تنها میخواهند تحت هر شرایطی دوباره به قدرت بازگردند و در این راستا هر فرد یا جریانی بخواهد مقابل تمامیت خواهی بایستد، بصورت اتوماتیک‌وار به دشمن فرقه پهلوی تبدیل خواهد شد.

 فرقه پهلوی در چندین مقطع تاریخی بعد از انقلاب ١٣٥٧ شمسی برای بقاء و تداوم حیات ولایت فقیه با جمهوری اسلامی همکاری کرده است و بخاطر این خوش خدمتی، منافع اتقصادی قابل توجهی را نیز دریافت کرده است. در همین ارتباط مدارک، اسناد و کتب مختلفی دال بر همکاری این دو منتشر شده است."

همچنین پرسیدم، چگونه هست که این همه اکاونت و حساب در شبکەهای اجتماعی، بطور یکصدا و همزمان علیه آزادیخواهان دست به حمله می‌زنند؟ این اقدام منظم و حساب شده خبر از چه میدهد؟

 آزاد مستوفی در جواب گفت: "زمانی که فرقه پهلوی توانایی مبارزه میدانی و عملی را ندارد و یا بهتر است بگویم، اصلا این فرقه نمی‌خواهد مبارزەای علیه ولایت فقیه داشته باشد در نتیجه برای مسموم کردن فضای مبارزاتی رو به فضای مجازی می آورد، در فضای واقعی توان مانور ندارد چونکه مردم این فرقه را میشناسند. نسبت به ظلم های رژیم پهلوی قبل از انقلاب ١٣٥٧ ه.ش آگاه هستند و همچنین رفتارهای فاشیستی کنونی فرقه پهلوی در خارج از کشور را میبینند. درنتیجه این گروه در فضای واقعی جایگاه و پایگاهی ندارد. پس به فضای مجازی پناه می آورد. در این فضا، فعالیت بسیار سهل و راحت است. هر کسی می تواند با ایمیلهای مختلف، اکانتهای مختلفی بسازد و با اسامی مختلفی فعالیت کند، بازار فیک در فضای مجازی گسترده است.

فرقه پهلوی
توماج صالحی، رپر معترض ایرانی که بخاطر مخالفتش با تمامیت خواهی مورد هجمەی فرقه پهلوی قرار گرفته است

همچنین فرقە پهلوی از طریق لابیگریهایی که کرده است توانسته مدیریت برخی از پلتفرمهای فارسی زبان را بدست بگیرد و در بسیاری از مواقع نیز سایبریهای رژیم به کمک پهلویها آمدەاند البته این امر بر اقشار مختلف مردم ایران نیز آشکار شده است. فرقه پهلوی با بهره گرفتن از کمکهای مالی که از سوی ایران و برخی از کشورها، تحت عناوین مختلف دریافت کردەاند بصورت گستردەای فضای مجازی را به خود اختصاص دادەاند و بصورت همزمان و فلەای به اکانتهای حقیقی و مشخص حمله می‌کنند. آنها فعالینی را که علیه تمامیت خواهی و رژیم ایران مبارزه میكنند، هدف می‌گیرند".

در ادامه بحث پرسیدم، وظیفه ما آزادیخواهان در مقابل فرقه پهلوی چیست و چگونه میتوانیم بصورت عملی در داخل و خارج علیه فعالیتهای تخریبگرانه این فرقه بایستیم؟ که مستوفی در جواب خاطرنشان شد: "در وهلەی اول باید شیوەی نفوذ و عملکرد سایبری‌های فرقه پهلوی و جمهوری اسلامی را بشناسیم. ما نباید از همان ادبیات سخیف و بی ادبانەای که بکار می‌برند، بهره ببریم. فرد مبارز برای مردم و ملت خود مبارزه میکند و بدون شک مردم ما موافق ادبیات سخیف و مملو از هتاکی نیست.

وظیفه ما آزادیخواهان این است که روشنگری کنیم. به نظر من انقلاب ژینا فرصتی بود تا مردم ما در داخل و نیز برخی از سیاسیون در خارج بیشتر به ذات فرقه پهلوی، این گروه فاشیستی، پی ببرند و از ارتباط این گروه با سپاه پاسداران مطلع شوند. باید یادآور شوم هر وقت که رضا پهلوی دچار مشکل شده، رژیم ایران یکی از چهرەهای مطرح در عرصه سیاست، هنر، و حتی ورزش را به خارج از کشور فرستاده تا به حمایت از او بپردازد و به رضا پهلوی لبیک بگوید. این مسالەی بسیار مهمی است که جمهوری اسلامی به منبع تامین نیرو برای رضای پهلوی و فرقه پهلوی تبدیل شده است. ما باید صراحتا به این موضوع بپردازیم که هرگاه رضا پهلوی کم آورده جمهوری اسلامی برای او تامین نیرو کرده است. اصلا وقتی به حواریون پهلوی و اطرافیان کلیدی این فرد نگاهی میاندازید کسانی را می‌بینید که پیشتر عوامل کلیدی جمهوری اسلامی در وزارتخانەها یا سازمانهای دیگر رژیم بودەاند. رضا پهلوی تمام تلاشش جذب چنین افرادی است و با آنها در حمله به آزادیخواهان و فعالین سیاسی و اجتماعی مخالف جمهوری اسلامی ایران، کاملا موافق و همراه است.

ناکارآمدی فرقه پهلوی زمانی عیان میشود که شما نمیتوانید ائتلافی را پیدا کنید که او توانسته باشه آنرا حفظ کرده و به سرانجامی برساند. در همه ائتلافهایی که حضور داشته، آنها را متلاشی کرده است. او بیشتر موج سواری میکند تا مبارزه علیه جمهوری اسلامی. از طریق پولی که از سعودی و اسرائیل و در مقطعی هم از ایالات متحده امریکا میگرفت توانسته خود را در فضای مجازی و رسانەها معرفی کند. همچنین فرقه پهلوی به مامنگاهی برای کسانی بدل شده که تا دیروز دستشان به خون مردم آغشته بوده و حالا هم که به غرب آمدەاند با یک وکالت میدهم به رضا پهلوی با او همراه میشوند تا بتوانند از خود یک چهره مبارز بسازند. موارد متعددی در این مورد وجود دارد که میتوان مستقیم به آن اشاره کرد.

پس آنچە که وظیفه ماست، روشنگری و رعایت اصلوب مقابله با فرقه پهلوی است و نباید بگذاریم که هتاکی‌ها و سخافت این فرقه بر شیوه مبارزه ما برای دمکراسی، آزادی و همچنین روشنگری تاثیر بگذارد".