رفتن به محتوای اصلی

رئیس پیشین موساد از سیاستهای بایدن علیه اسرائیل بشدت انتقاد کرد

رئیس پیشین موساد از سیاستهای بایدن علیه اسرائیل بشدت انتقاد کرد
تصویری از یوسی کوهن، رئیس پیشین موساد
یوسی کوهن بر ضرورت تشکیل ائتلاف بین المللی کارآمد در برابر تهدیدات تروریستی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد
posted onMay 13, 2024
noدیدگاه

رئیس سابق موساد، از تصمیم جو بایدن برای تعلیق برخی از کمک های نظامی به اسرائیل بشدت انتقاد کرد و بر لزوم آزادی کامل اسرائیل برای مبارزه مؤثر با تروریسم تأکید کرد.

یوسی کوهن، رئیس سابق موساد، که در مراسم ویژه بزرگداشت روز یادبود در اورشلیم به ایراد سخنرانی پرداخت رو به واشنگتن گفت: "باید به اسرائیل اختیار کامل داده شود تا با خیال راحت و بدون دغدغه به علیه تروریست‌هایی که زندگی در جهان امروز ما را سخت و تلخ کردەاند، ادامه دهد".

این مراسم در موزه تازه تاسیس "تسامح" در اورشلیم و با میزبانی خبرگزاری "اورشلیم پست" در شامگاه یکشنبه ٢٣ اردیبهشت ماه برگزار گردید.

مدیر سابق موساد در سخنان خود یاد و نام ٢٥ هزار و ٣٩ مرد و زن اسرائیلی را گرامیداشت که برای دفاع از خاک این کشور جان خود را از دست دادەاند. او گفت: "این زنان و مردان با شجاعت و اقتداری تزلزل ناپذیر تا آخرین قطره خون خود برای سربلندی اسرائیل جنگیدند".

کوهن تعداد کشتەهای اسرائیل طی سال ٢٠٢٣ میلادی را ٧٥٦ سرباز و ٨٤٣ غیرنظامی اعلام کرد که "بر اثر اعمال نفرت و ترور شاهد افزایش کشتەها بودەایم".

وی همچنین بر تعهد اسرائیل به امنیت جهانی تاکید کرد و بر ضرورت تشکیل ائتلاف بین المللی کارآمد در برابر تهدیدات ایران تاکید نمود و توافق ابراهیم را موجب گسترش صلح در منطقه دانست.

کوهن در پایان سخنان خود از همه اسرائیلی ها خواست تا موجب استحکام اتحاد ملی شوند و از همدیگر، به ویژه در شرایط چالش برانگیز کنونی، حمایت کنند.

وی افزود: "وحدت ما بزرگترین قدرت و دارایی استراتژیک ما است" و از ملت اسرائیل خواست تا برای ارج نهادن به میراث جانباختگان و تضمین آیندەای امن و صلح آمیز برای همه شهروندان، دوشادوش هم به مبارزه ادامه دهند.