رفتن به محتوای اصلی

تعطیلی یک رستوران در سقز بدلیل عدم رعایت حجاب

تعطیلی یک رستوران در سقز بدلیل عدم رعایت حجاب
تصویری از رستوران تعطیل شده در سقز بدلیل عدم رعایت حجاب اجباری
posted onMay 7, 2024
noدیدگاه

نیروی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بخش نظارت بر مکانهای عمومی در شهرستان سقز اقدام به پملب یک رستوران در سطح این شهر نمود و علت آنرا عدم رعایت شئونات اسلامی از جمله قانون حجاب اجباری، اعلام کرده است.

برپایه گزارشی که بدست آواتودی رسیده روز یکشنبه، ١٦ اردیبهشت ماه ١٤٠٣ شمسی، رستوران "رومانو" در شهرستان سقز از توابع سنندج، بدستور اداره نظارت بر مکانهای عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بدلیل عدم رعایت حجاب اجبار تعطیل و پلمب شده است.

بر پایه حکمی که مدیر این رستوران دریافت نموده، این مکان بدلیل عدم رعایت قوانین و ضوابط اماکن عمومی "تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود".

تعطیلی یک رستوران در سقز بدلیل عدم رعایت حجاب
تصویری از کتابفروشی ژیرا در سنندج که بدلیل عدم رعایت حجاب اجباریی تعطیل شد

قابل ذکر است، روز سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین ماه ١٤٠٣ شمسی نیز، کتابفروشی "ژیرا" در سنندج به مدیریت ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری توسط اداره اماکن این شهر پلمب شد.

بعد از سرکوب گسترده قیام مردم در سال ١٤٠١ شمسی که علیه سیاستهای فاشیستی حکومت ایران و در پی قتل ژینا امینی، شکل گرفت، جمهوری اسلامی با این خیال که میتواند با تشدید فضای خفقان، مانع از شکل گیری قیام دیگری شود، بر دامنه سرکوبها افزود است.