رفتن به محتوای اصلی

مهران رحیمی، بازپرس ویژه پروندەهای زمین خواری به قتل رسید

مهران رحیمی، بازپرس ویژه پروندەهای زمین خواری به قتل رسید
عکسی از مهران رحیمی
در کشوری مافیایی و حکومتی که رهبری تروریسم اسلامی را برعهده دارد، تحقیق و تفحص در مورد فساد باندهای حاکم، خط قرمز است و تخطی از آن یعنی مرگ
posted onApril 28, 2024
noدیدگاه

برپایه گزارش خبرگزاری‌های حکومتی مهران رحیمی، وکیل پایه یک اهل دونه سر از توابع شهربابل، روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه، در منزلش واقع در بابلسر توسط افراد ناشناسی به قتل رسید.

به گفته مقامات پلیس ایران با اینکه این وکیل پایه یک در منزلش به قتل رسیده اما جسدش در مناطق جنگلی آمل کشف شد است. مهران رحیمی که از قضات پیشین قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و از بازپرس‌های ویژه پرونده‌های زمین خواری بوده بارها از سوی افراد ناشناسی به مرگ تهدید شده بود.

از اقدامات مهم مهران رحیمی، صدور حکم تخریب برجهای ولنجک متعلق به داماد علی شمخانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی می‌باشد که بصورت غیرمجاز ساخته شده بودند و با پیگیری‌های این قاضی شجاع سرانجام حکم تخریب آنها صادر گردید.

قابل ذکر است مدیرکل پزشکی قانونی مازندران نیز در گفتگویی اختصاصی با رسانه‌های حکومتی، از انجام کالبدشکافی برای یافتن سرنخ‌های احتمالی در مورد قتل مهران رحیمی خبر داد.

به گفته فعالین زیست محیطی البرز، قتل و سربه‌نیست کردن افرادی که با زمین خواری و جنگل خواری در مازندران و گیلان مقابله می کنند و به دفاع از کشاورزان و روستاییان می پردازند پیشتر نیز سابقه داشته است.

آنان یادآور می‌شوند، قتل چندین جنگلبان و همچنین ترور دکتر شمس الدین علمی موسس سندیکای کارخانجات چای گیلان و مازندران که مدافع سرسخت حقوق چایکاران بود از جمله مواردی است که گروههای صاحب قدرت جهت زمین خواری و از میان برداشتن آنها از سر راه خود دست به قتل و ترور این افراد زدند و پرونده های شان نیز رسیدگی نشد.