رفتن به محتوای اصلی

کشته و زخمی شدن حداقل هفت نیروی نظامی جمهوری اسلامی در بلوچستان

کشته و زخمی شدن حداقل هفت نیروی نظامی جمهوری اسلامی در بلوچستان
تصویری از پنج تروریست وابسته به جمهوری اسلامی ایران و از اعضای فرماندهی انتظامی
تنها طی پنج روز اخیر، ٢١٠ تروریست وابسته به جمهوری اسلامی ایران و از اعضای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی بدست نیروهای آزادیخواه کشته و زخمی شده‌اند.
posted onApril 10, 2024
noدیدگاه

عصر سه‌شنبه، ٢١ فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، در پی حمله به خودروهای حامل نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در محور سوران ـ مهرستان در استان سیستان و بلوچستان  حداقل پنج نظامی کشته و دو نظامی دیگر بشدت زخمی شده‌اند.

بنابر گزارشی از خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه تروریسی پاسداران انقلاب اسلامی،" دو خودوری نیروی انتظامی در محور مواصلاتی سوران ـ مهرستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت".

برپایه همین گزارش، پنج عضو فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کشته و دو نظامی دیگر بشدت زخمی شدند.

اما گروه جیش العدل با انتشار بیانیه‌ای با بعهده گرفتن این حمله علیه تروریست‌های جمهوری اسلامی، از هدف قراردان سه خودرو و کشته شدن شش نظامی و زخمی شدن دو تروریست خبر داد.

در همین رابطه خبرگزاری تسنیم مدعی شده، نیروهای جمهوری اسلامی ‌در حال انتقال عامل اصلی  کشته شدن "استواریکم حسین شیبک" ‌از شهرستان سیب و سوران به مهرستان بودند که در مسیر برگشت به سیب و سوران مورد حمله ‌عناصر گروهک جیش العدل قرار گرفتند.

کشته و زخمی شدن حداقل هفت نیروی نظامی جمهوری اسلامی در بلوچستان
تصویری از حسین شیبک، از تروریست‌های عضو فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

حسین شیبک، از تروریست‌‌های فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌باشد که در ٢٢ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، در درگیری با نیروهای مسلح بلوچ به سزای جنایت‌هایش می‌رسد.

قابل ذکر است سه روز قبل از این واقعه یعنی در ١٨ فروردین‌ماه، ‌مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان طی اطلاعیه‌ای از حمله نیروهای آزادیخواه بلوچ به اعضای این سازمان تروریستی خبر داد.

برپایه این اطلاعیه، واحد گشت پاسگاه انتظامی منطقه کورین، مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته که طی آن  سه نظامی کشته و زخمی شدند.

دو روز قبل از این واقعه نیز، یعنی در بامداد پنج‌شنبه، ١٦ فروردین‌ماه، نیروهای مردمی جیش العدل به پنج مرکز استقرار تروریست‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راسک و چابهار حمله کردند. در این حمله بیش از ٢٠٠ عضو سپاه و نیروی انتظامی کشته شدند.

برپایه گزارشی از "کمپین فعالین بلوچ"، در سال ۲۰۲۳ میلادی، مجموعا ۳۰ گزارش از درگیری نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی ایران با افراد مسلح ثبت شده که از این تعداد، ۵۳ نیروی نظامی کشته و ۳۲ نظامی دیگر زخمی شدند که یک مورد آن مربوط به درگیری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با طالبان بوده است.