رفتن به محتوای اصلی

وزارت خارجه آمریکا: پیامی از جمهوری اسلامی درباره تلافی حمله اسرائیل دریافت نکرده‌ایم

وزارت خارجه آمریکا: پیامی از جمهوری اسلامی درباره تلافی حمله اسرائیل دریافت نکرده‌ایم
تصویری از متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا
posted onApril 9, 2024
noدیدگاه

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا، صحت گزارشات مربوط به ارسال پیامی از تهران به واشینگتن مبنی بر توقف هرگونه حمله تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل مشروط به برقراری صلح در غزه را، اکیدا رد کرد.

رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه، ٢٠ فروردین‌ماه، با انتشار گزارشات متعددی مدعی شدند که تهران در پیامی به آمریکا پیشنهاد داده که در عوض برقراری صلح در غزه آن‌ها نیز از دست به هیچ حمله تلافی جوانەای علیه اسرائیل و منافع آمریکا در منطقه نخواهند زد.

در همین رابطه، متیو میلر در نشستی خبری با رد اینگونه ادعاهای بی‌أساس گفت: "اگر جمهوری اسلامی آتش‌بس در غزه می‌خواهد، می‌تواند با تحمیل فشار بر حماس و متوقف کردن حملات تروریستی به اسرائیل، آغاز کننده برقراری صلح باشد."

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا فشار آوردن بر دولت اسرائيل به منظور آتش‌بس در غزه را رد کرد و افزود: "به تهران گوشزد شده که از فرصت برای حمله به نیروهای آمریکا در منطقه سوء استفاده نکند."

قابل ذکر است، رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران برای لاپوشی ضعف و درماندگی حکومت متبوعشان دست به هرگونه شایعه پراکنی و جنگ روانی می‌زنند. بی‌شک اسرائیل قبل از حمله به نشست فوق امنیتی فرماندهان ارشد نظامی سپاه پاسداران در دمشق تمام جوانب و پیامدهای آنرا در نظر گرفته بودند.