رفتن به محتوای اصلی

گزارش ویژه/ جیش العدل: ٢٠٠ تروریست سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را به سزای اعمالشان رساندیم

 جیش العدل: ٢٠٠ تروریست سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را به سزای اعمالشان رساندیم
تصویری از انهدام کامل اولین پایگاه سپاه پاسدارن جمهوری اسلامی ایران بدست جیش العدل در راسک
مقامات ارشد نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران تنها از کشته و زخمی شدن ٢٠ عضو سپاه پاسداران و نیروی انتظامی خبر می‌دهند. این حملات پوشالی بودن قدرتنمایی سپاه پاسداران را بوضوح آشکار کرد.
posted onApril 4, 2024
noدیدگاه

ساعت ٢ بامداد پنج‌شنبه، ١٦ فروردین‌ماه، نیروهای مردمی جیش العدل به پنج مرکز استقرار تروریست‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راسک و چابهار حمله کردند. جیش العدل با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن برعهده گرفتن این حمله، از کشته شدن قریب به ٢٠٠ عضو این دو سازمان تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سعید منتظر المهدی، سخنگوی پلیس جمهوری اسلامی ایران، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری‌های حکومتی، حمله به چند مرکز نیروی انتظامی راسک را تائید کرد و آنرا "حمله ناجوانمردانه و کور" توصیف نمود.

همچنین علیرضا مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تنها به تلفات نیروی انتظامی اشاره می‌کند و می‌گوید: "در حمله به مقر نظامی راسک متاسفانه حدود ۱۱ نفر از کارکنان فراجا از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند". او هیچ اشاره‌ای به حملات به پایگاه‌های سپاه پاسداران و تلفات تحمیل شده بر این سازمان تروریستی نمی‌کند.

حمله جیش العدل به سپاه پاسداران
تصویری از ١١ تروریست عضو فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در درگیری با جیش العدل کشته شدند

اما در اظهاراتی متناقض، سعید منتظر المهدی، سخنگوی پلیس جمهوری اسلامی ایران، این آمار را به ١٠ کشته کاهش می‌دهد و البته به زخمی شدن هفت تروریست نیروی انتظامی نیز اشاره می‌کند.

از سوی دیگر سید مجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، در گفت‌وگویی تلویزیونی با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اطلاعات دقیق‌تری از این حمله می‌دهد و می‌گوید: "ساعت ۲ بامداد براساس برآورده‌های اولیه نزدیک به ۱۰ تن به یکی از مقرهای انتظامی در شهرستان راسک حمله و برای جلوگیری از رسیدن نیروهای کمکی، در مسیر نیروهای اعزامی اجرای کمین می‌کنند".

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور نیز حتا جرات اشاره به حملات کوبنده به مقر تروریست‌های سپاه پاسداران را ندارد و در سخنانی متناقض دیگر تعداد اینبار تعداد مجروحین را به شش نظامی کاهش داد.

قابل ذکر است فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، یکی از سازمان‌های تروریستی می‌باشد که وظیفه اصلی آن سرکوب اعتراضات مردمی و بازداشت، شکنجه و سربه‌نسیت کردن معترضین می‌باشد. نیروی انتظامی یکی از بازوهای سرکوب در ایران می‌باشد.

اما شدت و وسعت حملات به مراکز تروریست‌های سپاه پاسداران چنان گسترده بود که سرانجام نفر اول این سازمان تروریستی را مجبور کرد تا خود این خبر را تائید کند. محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، در سخنانی حملات به مراکز سپاه پاسداران در شهرستان‌های چابهار و راسک را تائید کرد و گفت: "مهاجمین به چند مرکز سپاه در چابهار و راست و همچنین دریابانی و کلانتری ١١ حمله کردن دکه با جواب قاطع نیروهای ما در هم شکسته شدند".

حمله جیش العدل به سپاه پاسداران
جمهوری اسلامی تصویر تنها سه تروریست عضو سپاه پاسدارن را منتشر کرده است که در حمله جیش العدل کشته شده‌اند و از ده‌ها کشته دیگر این سازمان تروریستی سخنی نگفته است.

بعد از این اظهارات، روابط عمومی سپاه پاسداران نیز بیانیه‌ای منتشر می‌کند به کشته شدن امیرمحسن حسن‌نژاد از تیپ الغدیر یزد و محسن حسین نیا از پایگاه دریابانی چابهار اعتراف می‌کند.

جیش العدل با انتشار ویدئوی از منهدم کردم کامل یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در شهرستان راسک خبر داد. این گروه در آخرین بیانیه‌ای که منتشر نمود از کشته شدن قریب به ٢٠٠ تروریست عضو سپاه پاسداران و فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

این گزارش تکمیل خواهد شد