رفتن به محتوای اصلی

جمهوری اسلامی حساب‌های بانکی معلمان برای کمک به سیل‌زدگان را مسدود کرد

جمهوری اسلامی حساب‌های بانکی معلمان برای کمک به سیل‌زدگان را مسدود کرد
تصویری از مناطق سیل زده در بلوچستان
posted onMarch 14, 2024
noدیدگاه

در حالیکه مردم سراسر ایران در واکنش به بی‌کفایتی جمهوری اسلامی در کمک رسانی به سیل زدگان بلوچ، کارزار جمع‌آوری و ارسال کمک به سیل زدگان را به راه انداخته‌اند، جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی و عقیم کردن تلاش‌های مردمی دریغ نمی‌کند.

روز چهارشنبه، ٢٣ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، کانون صنفی معلمان با انتشار بیانیه‌ای از مسدود شدن سه حساب بانکی ویژه کمک به سیل‌زدگان بلوچستان، توسط جمهوری اسلامی خبر داد. این سه حساب از سوی کانون صنفی معلمان برای جمع آوری کمک‌های نقدی معرفی شده بود.

.در اطلاعیه  کانون صنفی معلمان، آمده است: "به اطلاع همه همکاران و هموطنان عزیز می‌رساند که متاسفانه هر سه حساب اعلام شده برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان مسدود شده است."

اطلاعیه مذکور یادآور می‌شود: "اگرچه امکان واریز وجه به این حساب‌های بانکی وجود دارد، اما امکان برداشت برای صاحبان حساب ممکن نیست".

جمهوری اسلامی حساب‌های بانکی معلمان برای کمک به سیل‌زدگان را مسدود کرد
تصویری از سیل بلوچستان

همچنین کانون صنفی معلمان از دلسوزان و همراهان خود می‌خواهد: "از واریز کمک‌های نقدی به حساب‌های اعلام شده تا اطلاع بعدی، خودداری کنند".

در پی ریزش‌ شدید و مستمر باران در روزهای نختسین اسفندماه، در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان،  سیلاب گسترده و وسیعی بسیاری از مناطق بلوچستان را درنوردید. این سیلاب خسارت‌های سنگینی به مردم این منطقه تحمیل کرد.

جمهوری اسلامی نیز بدلیل اشتغال به أمور برگزاری انتخابات ١١ اسفندماه از ارائه هرگونه کمکی به مردم و نیز اعزام نیرهای امدادی به مناطق سیل زده، امتناع کرد.

این رفتار جمهوری اسلامی انتقادهای بین‌المللی و داخلی شدیدی به دنبال داشت و به همین خاطر حکومت ایران از هیچ تلاشی برای سنگ اندازی در مسیر کمک‌های مردمی کوتاهی نمی‌کند تا از این طریق بیشترین فشار را به ملت بلوچ تحمیل کند.