رفتن به محتوای اصلی

گزارش ویژه/ کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند

کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند
کارکنان بانک‌ها علیه وضعیت معیشتی دست به اعتراض زدند
کارکنان بانک سینا با انتشار فراخوانی اعلام کردند که روز سه‌شنبه ٢٢ اسفندماه دست به اعتصابات سراسری خواهند زد
posted onMarch 11, 2024
noدیدگاه

در حالیکه اعتراض و اعتصاب کارگران شرکت‌های صنعتی یا نفتی، به خبری نام آشنا برای شهروندان ایرانی بدل شده و کمتر شنیده شده که کارکنان بانک‌ها در ایران دست به اعتصاب و اعتراض بزنند، اما بدتر شدن اوضاع اقتصادی و معیشتی چنان گسترش یافته که گریبان کارمندان بانک‌ها را نیز گرفته است.

برپایه گزارشات رسیده به آواتودی، روز دوشنبه، ٢١ اسفندماه، کارکنان برخی از شعب بانک‌های سراسر ایران با تجمع مقابل بانک مرکزی در تهران نسبت به بی‌تفاوتی مسئولان درباره مطالباتشان، اعتراض کردند.

کارکنان بانک‌ها در اعتراضات خود خواهان بهبود وضعیت نامناسب معیشتی و رعایت حقوق حقە‌شان از جمله حق تعطیلی دو روز در هفته شدند.

در همین رابطه کارکنان بانک سینا، با انتشار فراخوانی اعلام کردند نسبت به  سوءمدیریت و شرایط معیشتی نامناسب دست به اعتصاب خواهند زد. آنان متذکر شدند که روز سه‌شنبه ٢٢ اسفندماه دست به اعتصاب سراسری خواهند زد.

 کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند
کارکنان بانک سینا روز سه‌‌شنبه، ٢١ اسفندماه دست به اعتصاب می‌زنند

در این فراخوان آمده است، طبق هماهنگی به عمل آمده در اکثر شعب شهرهای بزرگ ایران خدمات به مشتریان ارائه نخواهد شد.

برپایه گزارشات منتشر شده، کارکنان بانک سینا در اعتراض به عدم برکناری غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل سپاهی بانک سینا و همچنین وضعیت بد معیشتی کارکنان اعتصاب خواهند کرد.

تجمع رانندگان خودروهای دیزلی

اما اعتراضات در ایران دامنه گسترده‌تری از آنچکه گزارش داده می‌شود، دارد. فروپاشی بنیادهای اقتصادی و هرج و مرج مالی که همچون سرطان تمام ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را فراگرفته، مجال نفس کشیدن را از آحاد مردم گرفته است.

جمهوری اسلامی برای فرار از فشارهای اقتصادی وارده بر بخش‌های مختلف سیستم حکومتی‌اش، از هر حربه‌ای برای انتقال آن به بدنه جامعه کوتاهی نمی‌کند. به همین خاطر طی روزهای اخیر مقامات ایرانی تصمیم به کاهش سهمیه سوخت خودروهای سنگین گرفته‌اند.

این تصمیم موجب موجی از خشم و اعتراض رانندگان خودروهای سنگین در ایرانشهر شده است. آنان در روز دوشنبه، ٢١ اسفندماه، با برپایی تجمع مقابل فرمانداری ایرانشهر نسبت به کاهش سهمیه سوخت اعتراض کردند.

بر اساس گزارش رسیده به آواتودی، جمهوری اسلامی در جهت افزایش فشارها بر مردم تصمیم به کاهش سهمیه سوخت از چهارهزار به دوهزار لیتر گرفته است که این امر موجی از نارضایتی گسترده میان رانندگان خودروهای دیزلی را ایجاد کرده است.

تداوم اعتراضات پرسنل کادر درمان شیراز

اما اعتراضات پرسنل کادر درمان شیراز که از چند روز پیش آغاز و تا به امروز ادامه دارد، با حضور کارمندان معترض مقابل دفتر نماینده علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، وارد فاز جدیدی شد.

معترضین بعد از آنکه با بی‌توجهی مسئولین مربوطه روبرو شدند برای گسترده‌تر کردن دامنه اعتراضاتشان با توقف فعالیت‌های شغلی و برپایی تجمع  مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی و راهپیمایی اعتراضی به سمت استانداری، خواستار رسیدگی به مطالبات شغلی و معیشتی خود شدند.

آن‌ها در طول راهپیمایی اعتراضی خود فریاد می‌زدند: " مسئول ما خوابیده،‌ گناه بیمار چیه".

کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند
 کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند

آنان به مسئولان هشدار داده بودند که اگر به خواست‌‌هایشان توجهی نشود به اعتراضاتشان ادامه می‌دهند و دور جدیدی از اعتصابات را استارت خواهند زد.

اعتراض به نبود دارو

 سازمان‌ها و افراد وابسته به سپاه تروریستی پاسداران با تشکیل مافیای دارو، روزانه صدها هزار دلار به جیب می‌زنند و با ایجاد بازار سیاه و یا ممانعت از ورود و فروش قانونی بعضی از داروها، با جان بیماران بازی می‌کنند.

در این میان، وضعیت مبتلایان به بیماری‌های خاص که نیاز به مصرف روزانه و مستمر داروهایی ویژه دارند و نمی‌توانند این داروها را در بازار و داروخانه‌ها پیدا کنند، با شرایط وخیم‌تری روبرو هستند چونکه آنان نیاز روزانه و مادام العمری به مصرف داروهایشان دارند.

در همین رابطه شماری از بیماران مبتلا به MPS که یک بیماری نادر ژنتیکی است با تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت خواستار پاسخگویی مسئولان درباره نبود دارو‌های مرتبت با این بیماری شدند.

آنان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: "سه ماه است که دارو نیست" و یا "بیمار ام،پی،اس دارو ندارد".

 کارکنان بانک‌ها به جمع معترضین پیوستند