رفتن به محتوای اصلی

گزارش روز/ کشته و زخمی شدن سه کولبر بدست نیروهای جمهوری اسلامی ایران

گزارش روز/ کشته و زخمی شدن سه کولبر بدست نیروهای جمهوری اسلامی ایران
لحظه واژگونی خودروی حامل کولبران در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی ایران
posted onMarch 10, 2024
noدیدگاه

در ادامه ثبت و گزارش کشتار کولبران بدست نیروهای مرزبانی ایران، کشته شدن یک کولبر و زخمی شدن دو کولبر دیگر در پی تعقیب و گریز ماموران جمهوری اسلامی، به آواتودی گزارش شده است.

 برپایه گزارش رسیده به آواتودی، روز شنبه ١٩ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، خودروی حامل کولبران در نزدیکی روستای «کولان» از توابع مریوان بر اثر تیراندازی نظامیان حکومتی واژگون شد که موجب کشته و زخمی شدن سه کولبر گردید.

برپایه این گزارشات، راننده خودرو به نام "آرام منوچهری»" ساکن مریوان، در دم جان خود را از دست داد و دو کولبر دیگر نیز زخمی شدند.

هویت یکی از کولبران مصدوم "سیوان (نام خانوادگی نامشخص)" اهل روستای "گاگل" از توابع مریوان اعلام شده است.

این در حالیست که روز قبل از آن نیز، یک کولبر دیگر بنام "فایق بهنیا"، اهل شهر سقز، براثر تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی ایران بشدت زخمی شد.

بر پایه گزارش شاهدان عینی، نیروهای ایرانی از فاصله‌ای نزدیک به شاتگان به این کولبر شلیک کرده‌اند. پزشکان معالج بعد از مشاهده عکس‌های سی تی اسکن گرفته شده از فایق بهنیا، اعلام کردند که ٥٠ ساچمه در بدن او مشاهده شده است.

از سوی دیگر، در یک ویدوئی ارسال شده به آواتودی، کاروانی از کولبران در مرز نوسود دیده می‌شوند که از سوی نیروهای مرزبانی ایران متوقف و بعد از غارت اموالشان، از فاصله‌ای بسیار نزدیک به آنان شلیک می‌کنند.

قابل ذکر است کولبر در کوردستان یک شغل نیست بلکه یک اجبار است که بدلیل نبود فرصت‌های شغلی‌ و عدم سرمایه‌گذاری در استان‌های کردستان بویژه ارومیه، سنندج و کرمانشاه مردم کورد مجبور به تن دادن به آن می‌شوند.