رفتن به محتوای اصلی

بانه به کمپین زاگرس پیوست

بانه به کمپین زاگرس پیوست
تشکل‌های مردمی و چهر‌های شاخص بانه به کمپین زاگرس پیوستند
تشکل‌های مردمی و چهر‌های شاخص بانه به کمپین زاگرس پیوستند
posted onMarch 8, 2024
noدیدگاه

در ویدئویی که از نمایندگان تشکل‌های مردمی در بانه در فضای مجازی منتشر شده، نمایندگان این تشکل‌های از پیوستن سازمان‌ها و تشکل‌های متبوعشان به کمپین زاگرس خبر دادند.

روز جمعه، ١٨ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، فعالین و اشخاص معتمد شهرستان بانه، از توابع سنندج، با انتشار ویدئویی از مردم مبارز و دلسوز شهرستان بانه خواستند تا کمک‌های خود را به شماره حسابی که اعلام شده واریز کنند تا بتوانند گامی موثر برای کمک به مردم سیل زده بلوچستان بردارند.

در این ویدئو، ضمن حمایت از کمپین زاگرس و پیوستن تشکل‌های مردمی بانه به این کمپین، از مردم خواسته شده حدالامکان کمک‌ها بصورت پول و واریز نقدی باشد چونکه انتقال اشیا از استان‌های کردستان به سمت بلوچستان علاوه بر زمان بر بودن، در شرایط کنونی نیز بسیار مشکل است.

آن‌ها یادآور شدند که "مردم باشرف و متعهد و مبارز بانه" کمک‌های نقدی خود را به حساب بانکی بنام "موسسه خیریه محسنین زاهدن"  واریز کنند نه حساب دیگری.

از چند روز پیش و همزمان با وقوع سیل در نواحی مختلف بلوچستان، مردم استان‌های مختلف کردستان برای جمع آوری کمک‌های لازم، کمپینی بنام کمپین زاگرس تشکیل دادند.

قابل ذکر است جمهوری اسلامی ایران تا روز پایانی انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی ایران، ١١ اسفندماه، از ارائه هرگونه کمک به مردم آسیب دیده بلوچستان سرباز زده بود و این ملت‌های ایران بودند که از همان ساعت‌های اولیه سیلاب مذکور، یار و همرا مردم بوده‌اند.

براساس گزارشات حکومتی بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم روستایی بلوچستان، در شرایط بحرانی ناشی از سیلاب گیرافتاده‌اند.