رفتن به محتوای اصلی

آخرین اخبار از جنگ اسرائیل علیه تروریست‌های حماس و حزب‌الله

آخرین اخبار از جنگ اسرائیل علیه تروریست‌های حماس و حزب‌الله
تصویر مرتبط به یکی از حملات ارتش دفاعی اسرائیل به مواضع تروریست‌ها در لبنان می‌باشد
posted onMarch 7, 2024
noدیدگاه

نیروی دفاعی اسرائیل در جواب موشکپراکنی‌های حزب الله به شمال این کشور، چند مجتمع متعلق به این سازمان تروریستی را در روز پنج‌شنبه، ١٧ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، بمباران و با خاک یکسان کرد.

در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل در این رابطه منتشر کرده آمده است: " محل اختفای تروریست‌ها در چند نقطه از شهر زبقین از توابع صور در جنوب لبنان هدف حمله هوایی قرار گرفت. این جوابی به تروریست‌ها بود که شمال اسرائیل را موشکباران کردند".

امروز همچنین، سیستم دفاعی اسرائیل توانست یک پهپاد انتحاری را که از مناطق جنوبی لبنان به سمت اسرائیل پرتاب شده بود رهگیری و منهدم سازد. البته یک پهپاد دیگر توانست خود را به کوه هرمون برساند و خود را منفجر کند اما آن منطقه خالی از سکنه بود خسارتی نیز به بار نیاورد.

البته تروریست‌های حزب الله به این میزان آشوبگری بسنده نکردند و چندی توپ را بسمت کوه دوف در منطقه متولی پرتاب کردند که در مقابل ارتش اسرائیل مدعی است بسرعت این حمله را جواب داده و مناطقی که از آن توپ‌ها شلیک شده‌اند را بشدت بمباران کرده است. متولی شمالی‌ترین شهر اسرائیل و مجاور مرز لبنان قرار گرفته است.

قابل ذکر است صبحگاه امروز، نیروی دفاعی اسرائیل از حملات گسترده و کوبنده به چندین مجتمع تروریست‌های حزب الله در عیترون و عیتا الشعب خبر داد.

شهرک عیترون در استان نبطیه و شهرک عیتا الشعب نیز در شهرستان بنت جبیل در جنوب لبنان واقع شده‌اند و بطور کامل تحت سیطره تروریست‌های وابسته به ایران در صفوف حزب‌الله قرار دارد.

البته حملات اسرائیل در امتداد شب گذشته، ١٦ اسفندماه نیز ادامه داشته و جنگنده‌های اسرائیلی توانستند در حملاتی برق آسا چندین مجتمع دیگر حزب را در ماتمورا ویک پست دیدبانی در جبین هدف قرار دهد.