رفتن به محتوای اصلی

گزارش/ انفجار در پالایشگاهی در بندرعباس چهار کشته و زخمی در پی داشت

گزارش/ انفجار در پالایشگاهی در بندرعباس چهار کشته و زخمی در پی داشت
لحظه انفجار و حریق در یکی از کوره‌های پالایشگاه نفت آفتاب
سلسله انفجارهای مشکوک و متعدد در سراسر ایران طی یک دهه اخیر، بویژه در حوزه نفت و نیروگاه‌های اتمی و پایگاه‌های نظامی و شرکت‌های شیمیایی ،خسارت‌های هنگفت و جبران ناپذیری به جمهوری اسلامی وارد کرده است. کارشناسان این انفجارها را به اسرائیل نسبت می‌دهند.
posted onMarch 7, 2024
noدیدگاه

روز پنج‌شنبه، ١٧ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، خبرگزاری‌های حکومتی ایران از انفجار یکی از کورە‌های پالایشگاه نفت آفتاب در بندرعباس، در جنوب ایران خبر دادند.

در ابتدای حادثه روابط عمومی پالایشگاه نفت در بیانیه‌ای تنها از مجروح شدن دو نفر بصورت سطحی خبر داده بود اما ساعاتی بعد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در سخنانی متناقض گفت: "بر اساس گزارش بازرس اعزامی، حادثه پالایشگاه نفت آفتاب یک فوتی و ۳ مجروح دارد".

این مقام مسئول جمهوری اسلامی ایران انفجار پیش آمده را ناشی از "انجام تعمیرات در یکی از کوره‌های شرکت نفت آقتاب" اعلام کرده است.

او وضعیت یکی از مجروحین را "بسیار بد" توصیف کرد و طبق گزارش پزشکان به احتمال زیاد فرد مذکور براثر شدت جراحت زنده نخواهد ماند.

این تناقض گویی‌ها موجب افزایش شک و گمان در میان مردم بندرعباس شده که "آیا این یک حادثه بوده یا این هم یکی از صدها انفجار مشکوک علیه منافع جمهوری اسلامی می‌باشد".

زمانی دامنه شک و گمان‌ها بیشتر می‌شود که مجتبی معین‌وزیری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه اظهاراتش خاطرنشان می‌شود: "پیشتر ما چندین بار تذکر داده بودیم".

با افزایش دامنه شک و گمان‌ها در ایران در پی وقوع این حادثه و کشته و زخمی شدن چهار نفر، فرماندار بندرعباس نیز مستقیما به محل حادثه مراجعه کرده و خطاب به رسانه‌ها این انفجار را یک حادثه "عادی و روزانه" می‌خواند که این نوع سخنان موجب موجی از خشم مردم در فضای مجازی و نیز پاشیدن نمک بر زخم خانواده‌های داغدار این چهار کارگر شرکت نفت شده است.