رفتن به محتوای اصلی

اختصاصی/ افشای دروغ پراکنی جمهوری اسلامی ایران درباره بازداشت و اعدام یک عامل موساد

اختصاصی/ افشای دروغ پراکنی جمهوری اسلامی ایران درباره بازداشت و اعدام یک عامل موساد
تصویری از لعظه انفجار کارگاه مهمات‌سازی اصفهان
posted onMarch 5, 2024
noدیدگاه

روز یکشنبه، ١٣ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران با انتشار گزارشی از اجرای حکم اعدام یکی از عوامل موساد به اتهام دست داشتن در انفجار بهمن سال گذشته، در مرکز وابسته به وزارت دفاع در اصفهان خبر داد. فرد اعدام شده از سوی خبرگزاری رسمی حکومت با نام "سعید" معرفی شد.

بنابر گزارش یک منبع موثق خبری، فرد اعدام شده نه تنها عامل موساد نیست بلکه یک شهروند عادی می‌باشد که به شغل آزاد (دلالی خودرو) مشغول بوده است.

به استناد گزارش منبع خبری آواتودی، فرد مذکور از طریق یک برنامه‌ی تبلیغاتی طراحی شده توسط وزارت اطلاعات به دام عوامل جمهوری اسلامی افتاده است. این برنامه تبلیغاتی که با پشت زمینه پرچم اسرائیل و دسته‌های اسکناس دلار نمایش داده می‌شود، به یک فیلترشکن بسیار رایج و محبوب در ایران، افزود شده و کاربر با کلیک به آن مستقیم به عوامل سازمان اطلاعات ایران متصل می‌شود.

در این برنامه‌ الصاقی و به ظاهر تبلیغاتی، از کاربر خواسته می‌شود چنانچه تمایل به همکاری با سازمان موساد دارد بر روی گزینه‌ای کلیلک کند تا به لینک تعریف شده، متصل گردد.

پس از اتصال به لینک تعریف شده، مامور اطلاعاتی ارتباط خود را تحت عنوان افسر موساد با وی برقرار می‌کند. ماموران اطلاعات نیز همزمان با ضبط و ثبت تمام گفتگوها با افراد فریب‌خورده، به آن‌ها ماموریت‌های تصنعی محول می‌کردند و مبالغی نیز به آن‌ها پرداخت می‌شد.

موازی با این فعالیت‌ها، در سیستم قضایی ایران نیز پرونده سازی علیه افراد فریب خورده کلید می‌خورد تا در زمان مناسب اقدام قضایی نیز در دستور کار قرار گیرد.

پس از انهدام مرکز وابسته به وزارت دفاع در اصفهان، فرد مذکور و تعداد دیگری از شهروندان که به دلیل مشکلات مالی‌ و معیشتی به این روش و دیگر روشهای سایبری فریب دستگاه اطلاعاتی را خورده بودند، بازداشت شدند.

دستگاههای امنیتی جمهوری اسلامی که به طور مداوم ضربات جبران‌ناپذیری متحمل شده و از مقابله با عامل اصلی حملات و ضربات عاجز هستند، سعی دارند با سناریوسازی و برنامه‌ریزی اینچنینی برای شهروندان عادی، خود را مقتدر و خدشه‌ناپذیر نشان دهند تا مورد هجمه رهبران ارشد جمهوری اسلامی قرار نگیرند.

شهروندان عادی بسیاری با این روش توسط نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی فریب خوردند و با تطمیع مالی، به خاطر اوضاع سخت اقتصادی طرح‌ریزی شده بدست وزارت اطلاعات یا سایر سازمان‌های اطلاعاتی موازی ایران، گرفتار و بازداشت شدند.

اکنون نیز وزارت اطلاعات سعی نموده با این سناریو و انتساب اتهام انهدام مرکز وزارت دفاع در اصفهان به این شهروند (سعید)، خود را مقتدر و کارآمد نشان دهد. وزارت اطلاعات مدعی شناسایی این فرد و رصد اطلاعاتی او و فعالیت‌هایش شده و ویدئوهای بسیاری نیز در این رابطه متتشر کرده است.

اما کارشناسان سیاسی و نظامی بارها توانایی اطلاعاتی سازمان‌های امنیتی ایران زیر سئوال برد‌ه‌اند و پرسیده‌اند اگر آن‌ها اشراف اطلاعاتی بر نفوذی‌ها داشته‌اند چرا قبل از اجرای عملیات و تحمل ضربه، دست به اقدامی نزده‌اند؟ اساسا چگونه است که پس از وارد آمدن ضربه و تحمل خسارت و تحمل شکست‌های متعدد امنیتی و اطلاعاتی، دست به کار پرونده‌سازی و سناریوسازی علیه شهروندان می‌شوند؟

قابل ذکر است در یک حمله کوبنده و در عمق خاک ایران، نیروی دفاعی اسرائیل از طریق چند پهپاد، کارگاه مهمات‌سازی اصفهان را در هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ شمسی بمباران کردند.

در همین رابطه روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی و برخی از منابع متخصص با انتشار گزارشی اعلام کرده بود، حمله سه پهپاد به یک مجتمع کارگاهی وزارت دفاع در ایران کار اسرائیل می‌باشد.

همچنین روزنامه اورشلیم نیز در گزارشی نوشت بر خلاف ادعاهای ایران، این حمله پهپادی موفقیت فوق‌العاده‌ای در پی داشت.