رفتن به محتوای اصلی

زن‌کُشی در تهران دوباره قربانی گرفت

زن‌کُشی در تهران دوباره قربانی گرفت
زن کشی در ایران به یک امر رایج بدل شده و بیشترین آمار قتل زنان نیز در استان تهران ثبت شده است
با فروپاشی بنیادهای اخلاق و خانواده در ایران تحت حاکمیت اسلامی، آمار زن کشی در ایران بویژه در استان تهران بشدت افزایش یافته است
posted onMarch 1, 2024
noدیدگاه

روز چهارشنبه، نهم اسفند ماه، در تهران یک مرد همسر خود و دختر ٢٠ ساله او را به قتل رسانده و سپس با چاقو اقدام به خودزنی کرده است.

برپایه گزارشی از خبرگزاری حکومتی اعتماد آنلاین، قتل مذکور ساعت دو بامداد روی داده و بنابر اظهارات مقامات پلیس ایران، زنی ٤٩ ساله و دختر ٢٠ ساله‌ وی، توسط همسرش با کلت کمری در منزلشان واقع در جنوب شرق تهران به قتل رسیدند.

طبق این گزارش، زوج مذکور همیشه با هم نزاع و درگیری داشته‌اند چونکه مقتول متوجه شده بود همسرش با زن دیگری ارتباط دارد و به همین خاطر قصد جدا شدن از او را داشته است.

این گزارش همچنین می‌افزاید، مقتول همان شب با یکی از بستگان خود تماس گرفته و گفته بود جانش در خطر است. این زن گفته بود: شوهرم آمده و می‌خواهد با اسلحه ما را بکشد. او در را شکسته و به زور وارد خانه شده و الان ما در اتاق مخفی شده‌ایم و او هر لحظه ممکن است در اتاق را هم بشکند و ما را بکشد.

زن کشی در تهران
زن کشی در ایران به یک امر رایج بدل شده و استان تهران بیشترین آما

 بررسی‌های پلیس حاکی از این بود قاتل پس از به قتل رساندن مادر و دختر به صورت بسیار هولناک خودزنی کرده و به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان پزشکی قرار گرفته است.

پیشتر آواتودی در گزارشی از قتل دختری ٢٣ ساله به نام "مریم"، در روز پنج‌شنبه ٢۶ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، توسط نامزدش با ضربات چاقو خبر داده بود. در این مورد نیز قاتل تهرانی دلیل ارتکاب قتل را "تمایل به جدایی" نامزد خود بعد از شش سال رابطه عنوان کرده بود.

"جهان اقتصاد" با انتشار گزارشی تحقیقی در مهرماه ١٤٠٢ پرده از عمق فاجعه در ایران در مورد زن کشی برداشت، این نشریه یادآور می‌شود: "بررسی‌های مقالات دانشگاهی و پایان نامه‌ها خبر از آن می‌دهد سالانه بین ۳۷۵ تا ۴۵۰ مورد قتل‌‌هایی با انگیزه‌های ناموسی یا اختلافات خانوادگی در ایران رخ می‌دهد".