رفتن به محتوای اصلی

حملات حوثی‌های موجب "فاجعه زیست محیطی" در دریای سرخ شد

حملات حوثی‌های موجب "فاجعه زیست محیطی" در دریای سرخ شد
کشتی بریتانیایی "روبیمار"
کشتی بریتانیایی هدف قرار گرفته شده حامل ٤١هزار تن کود شیمیایی می‌باشد. سرازیر شدن این مقدار مواد شیمیایی به آب‌های دریای سرخ یعنی مرگ این دریا
posted onFebruary 24, 2024
noدیدگاه

پنتاگن، روز جمعه، چهارم اسفندماه، با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت، حمله حوثی‌ها به یک کشتی بریتانیایی فله‌بر، دریای سرخ را با فاجعه‌ی عظیم زیست محیطی روبرو کرده است .

در بیانیه پنتاگن آمده است: "موشک پراکنی و حملات تروریست‌های حوثی تحت حمایت ایران، خسارت قابل‌توجهی به کشتی بریتانیایی وارد کرده که موجب نشست سوخت فسیلی و ایجاد یک لکه نفتی به مساحی ١٨ مایل شده است".

این بیانیه یادآور می‌شود، در حالی که ٢٤ خدمه کشتی نجات یافته‌اند و در سلامت کامل به سر می‌برند، اما کشتی حامل ٤١ هزار تن کود شیمیایی می‌باشد که هر لحظه امکان سرازیر شدن این مواد شیمیایی به دریای سرخ، وجود دارد.

برپایه گزارشات فنی کارشناسان، آب به موتورخانه کشتی "روبیمار" نفوذ کرده و آنرا فراگرفته و موجب فرورفتن بیشتر کشتی آسیب دیده شده است اما با این اوصاف، عملیات انتقال کشتی مذکور به بندر مجاور جیبوتی یا عدن آغاز شده است.

همچنین فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای مدعی شده که توانسته، هفت موشک ضد کشتی حوثی‌ها را قبل از پرتاب منهدم کند.

ائتلافی از کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی نیروی دریایی آمریکا و بریتانیا حملاتی را علیه پایگاه‌های نظامی و سایت‌های پرتاب موشآک حوثی‌ها انجام داده‌اند تا از اختلال بیشتر در کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ جلوگیری کنند.

از زمان آغاز جنگ غزه، جمهوری اسلامی ایران بر دامنه فعالیت‌‌های تروریستی خود افزوده است. در همین رابطه، وزیر خارجه اسرائیل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل به ایران هشدار داده بود و متذکر شد: " صبرمان تمام شده است