رفتن به محتوای اصلی

قتل ششمین زن بدست همسرش در استان فارس

قتل ششمین زن بدست همسرش در استان فارس
زن کشی در ایران بیشتر توسط همسران و پدر انجام می‌شود
از زمان آغاز سال جدید میلادی تاکنون، حداقل شش زن بدست همسرانشان در شهرهای مختلف استان فارس کشته شده‌اند.
posted onFebruary 24, 2024
noدیدگاه

مردی ۴۷ ساله با یک قبضه اسلحه کلت کمری وارد یک آرایشگاه زنانه شده و به سمت زنی ۵۰ ساله‌ که همسر سابقش بوده و در آنجا کار می‌کرده تیراندازی و سپس به سر خودش شلیک می‌کند.

برپایه گزارشات رسیده به آواتودی، روز سه‌شنبه، اول اسفندماه، یک مرد میانسال به محل کار همسر قبلی خود در آرایشگاهی در یکی از محلات شهر شیراز، در استان فارس می‌رود و با شلیک چندین گلوله او را به قتل می‌رساند و سپس به سر خود شلیک می‌کند.

بنابر آرشیو داده‌های آواتودی، این ششمین زن شیرازی می‌‌باشد که بدست شوهرش در استان فارس کشته می‌شود. استان‌های مرکزی ایران از جمله استان تهران بیشترین آمار زن کشی در ایران را دارند بگونه‌ای که تهران به تنهای بیش از ٤٠ درصد زن کشی‌ها را به خود اختصاص داده است.

 پیشتر یک زن دیگر شیرازی که ٣٤ سال سن داشت، در ٢٦ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، با سلاح سرد توسط همسرش به قتل رسید.

فروپاشی بنیادهای اخلاقی جامعه و نیز ترویج خشونت و قتل توسط حکومت جمهوری اسلامی، از جمله عوامل اصلی می‌باشد که جامعه‌شناسان از آن به عنوان دلایل گسترش زن کشی در ایران، یاد می‌کنند.

پیشتر آواتودی در گزارشی اختصاصی به پدیده زن کشی در ایران پرداخته بود. در این گزارش آمده است: "بررسی‌های مقالات دانشگاهی و پایان نامه‌ها خبر از آن می‌دهد سالانه بین ۳۷۵ تا ۴۵۰ مورد قتل‌‌هایی با انگیزه‌های ناموسی یا اختلافات خانوادگی در ایران رخ می‌دهد".