رفتن به محتوای اصلی

اسرائیل خطاب به ایران: "صبرمان تمام شده است"

اسرائیل خطاب به ایران: "صبرمان تمام شده است"
یسرائیل کاتز
posted onFebruary 23, 2024
noدیدگاه

وزیر خارجه اسرائیل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل ضمن هشدار درباره اینکه جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ غزه، ارسال تسلیحات خود به حزب‌الله را از طریق سوریه تسریع کرده تأکید نمود، اسرائیل "حق ذاتی دفاع از خاک و شهروندانش" را دارد.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، در نامه مذکور یادآور شد، ارسال سلاح برای حزب الله از سوی ایران نقض فاحش قطعنامه ١٧٠١ شورای امنیت و همچنین نقض قطعنامه‌های ٢٢٣١ و ١٥٤٠ می‌باشد.

یسرائیل کاتز یادآور شد: "طی ماه‌های گذشته، در حالی که اسرائیل در جبهه‌های متعدد درگیر جنگ بوده، ایران بر سرعت انتقال و ارسال تسلیحات خود به حزب‌الله افزوده است. ارسال تسلیحات از طریق زمینی و از مسیر مرزهای مشترک سوریه و لبنان و همچنین از طریق هوا و دریا صورت می‌گیرد که این خود نقض قطعنامه ١٧٠١ شورای امنیت است".

بر اساس این نامه، این محموله ها شامل قطعات سامانه های پدافند هوایی، پهپادها و چندین نوع موشک می‌باشد. در واقع بر أساس ادعای اسرائیل، ایران زرادخانه‌ای عظیم را در اختیار حزب‌الله قرار داده است.

ایران سر مار است

این مقام مسئول اسرائیل همچنین در اظهارنظری جداگانه در ایکس نوشت: "ایران سر مار است. ما برای راه حل دیپلماتیک در شمال زیاد صبر نخواهیم کرد. ما بر این باوریم حتا اگر اطلاعات دقیقی از دخالت‌های ایران در فلسطین و لبنان آشکار کنیم در مسیر انفعالی شورای امنیت تغییری ایجاد نمی کند، ما باید خود اقدام کنیم و از انجام هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد".