رفتن به محتوای اصلی

ارتش اسرائیل در یک عملیات موفقیت‌آمیز دو گروگان را نجات داد

ارتش اسرائیل در یک عملیات موفقیت‌آمیز دو گروگان را نجات داد
دو گروگان آزاد شده اسرائیل در آغوش خانواده‌شان
رئیس‌جمهوری آرژانتین در پیامی این موفقیت را به جهانیان تبریک گفت
posted onFebruary 12, 2024
noدیدگاه

ارتش اسرائیل در یک عملیات ضربتی، روز دوشنبه، ٢٣ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، توانست با نفوذ به عمق منطقه رفح و کشتن قریب به ٧٠ تروریست، دو شهروند آرژانتینی را که در حملات تروریستی ٧ اکتبر به اسارت حماس درآمده بودند، نجات دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس گفت: "این ماموریت نجات اهمیت عملیات زمینی ما در غزه را به وضوح نشان داد. ما نسبت به نجات تمام گروگان‌ها و بازگرداندن آنان به خانه تعهد اخلاقی داریم، تعهدی که ما را برای انجام هر اقدام مشروعی تشویق می‌کند".

برپایه گزارش ارشلیم پست، گروگان‌های آزاد شده بنام‌های فرناندو مارمان ٦١ ساله و لوئیس نوربتو هار ٧٠ ساله و اهل آرژانتین می‌باشند

همچنین سخنگوی ارتش اسرائیک در پیام خود یادآور شد که عملیات نجات مذکور با همکاری مشترک شین بت، ارتش اسرائیل و نیروهای ویژه پلیس، بامداد روز دوشنبه ٢٣ بهمن‌‌ماه در قلب رفح انجام شده است.

نجات دو گروگان آرژانتینی ربوده شده توسط تروریست‌های حماس
دو گروگان آزاد شده آرژانتینی بدست ارتش اسرائیل

این مقام اسرائیل یادآور شد نیروهای ویژه‌ی اسرائیلی با حمایت گسترده هوایی ساعت یک بامداد، عملیات نجات دو گروگان آرژانتینی را آغاز کردند که با غافلگیری تروریست‌های حماس توانستند گروگان‌های را آزاد کنند.

قابل ذکر است دو نفر دیگر از اعضای خانواده این گروگان‌ها، قبلاً در جریان تبادل گروگان‌ها، در ٢٣ تا ٣٠ نوامبر آزاد شده بودند.

برپایه گفتەهای کارشناسان نظامی اسرائیل، نقشه عملیات نجات گروگان‌ها مدت‌ها پیش و بنابر اطلاعات بسیار محرمانه و دقیق طراحی شده بود که چند بار بدلایل مختلف لغو شده بود تا اینکه سرانجام بامداد دوشنبه، ٢٣ بهمن‌ماه عملی گردید.

ارشلیم پست در گزارش خود یادآور می‌شود، گروگان ها در طبقه دوم ساختمانی نگهداری می‌شدند که به شدت محافظت می‌شد، اما نیروهای اسرائیلی توانستند با کشتن یک به یک آن‌ها منطقه را به کنترل خود درآورده و آن‌ها را نجات دهند.

پس از آن یک هلیکوپتر در محوطه ساختمان فرود آمده و گروگان ها را به مرکز درمانی "شبا" منتقل می‌کند و نیروهای ویژه اسرائیلی نیز بدون هیچ تلفاتی عمق خاک رفح را ترک می‌کنند.