رفتن به محتوای اصلی

کردستان و ایران یکصدا تحریم انتخابات را فریاد زدند

تحریم انتخابت
AvaToday caption
posted onMarch 1, 2024
noدیدگاه

برپایه آخرین گزارشات ارسالی به آواتودی و بنابر ویدئوها و عکس‌های ارسالی، تمام شهرهای و روستاهای کردستان و نیز استان‌های مختلف ایران، بصورت یکدست و متحد و کم سابقه در طول حاکمیت اسلامی بر این کشور، انتخابات روز جمعه، ١١ اسفندماه ١٤٠٢ شمسی را تحریم کردند.

بنابر ویدئوها و عکس‌های ارسالی از سوی شهروند-گزارشگران به آواتودی، اکثر قریب به اتفاق مراکز اخذ رای خالی از جمعیت بوده و حتا مردم از حضور در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی محل زندگی‌شان اجتناب کرده‌اند.

از ماه گذشته و با نزدیک شدن به روز انتخابات، چهرها و شخصیت‌های برجسته کردستان و ایران بصورت یکصدا از آحاد مردم خواسته بودند در ١١ اسفندماه، روز انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و خبرگان رهبری، با ماندن در خانه و رای ندادن، یک "نه" بزرگ به حکومت اسلامی ایران بدهند.

ویدئو‌های ارسالی از اشنویه، مهاباد، مرگور، ارومیه، بوکان، سقز، سنندج، مریوان، کامیاران، کرمانشاه، جوانرود، بانه، ایلام، آبدانان، خرم‌آباد، کوهدشت، ایذه، پیرانشهر، نقده، حاکی از عدم حضور گسترده مردم در پای صندوق‌ها و خالی بودن مراکز اخذ رای از مردم بوده است.

تحریم انتخابات
تحریم انتخابات در مهاباد

همچنین ویدئوهایی که شهروند-خبرنگاران از شهرهای ایران برای آواتودی فرستاده بودند نشان دهند مفقیت گسترده کارزار تحریم در ایران بوده است.

بنابر گزارش شهروند-خبرنگاران مراکز اخذ رای در شهرهای تهران، مشهد، جیرفت، قصرقند، زاهدان، شیراوا، کرمان، شاهین شهر، اهواز تا ساعاتی بعد از عصر نیز خالی از جمعیت بوده است.

پیشتر خانواده شهیدان کردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواسته بودند که انتخابات ایران در روز جمعه ١١ اسفندماه را تحریم کنند. آن‌ها در بیانیه خود یادآور شده بودند: "هر رای شما تیری است به سینه فرزندانمان".

تحریم انتخابات
تحریم انتخابات در اشنویه

همچنین نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل، که در زندان‌های جمهوری اسلامی است با انتشار پیامی خطاب به ملت‌های تحت ستم ایران گفت: "جمهوری اسلامی سزاوار تحریم ملی و حقارت جهانی است. تحریم انتخابات، نه صرفا از منظر سیاسی، بلکه از بعد اخلاقی وظیفه ماست"

البته در این مدت نیز جمهوری اسلامی بیکار ننشته بود. بنابر اظهارات شهروند-گزارشگران، عوامل سپاه در دبیرستان‌های اشنویه، نوجوانان رای اولی را تهدید کرده بودند که اگر رای ندهند نمی‌توانند در کنکور شرکت کنند.

همچنین برپایه گزارشاتی که از زندان قزلحصار کرج بدست آواتودی رسیده، غروب پنج‌شنبه دهم اسفند ۱۴۰۲، کرم‌الله عزیزی، رئیس زندان همراه با شمار زیادی از نیروهای امنیتی میان زندانیان رفته و به آنها گفته است که شرکت در انتخابات مجلس برای همه زندانیان اجباری است و اگر کسی رای ندهد باید منتظر عواقبش نیز باشد.

این گزارش تکمیل می‌شود