رفتن به محتوای اصلی

سیاستمدار اسپانیایی ایران را مسئول سوءقصد به جانش دانست

سیاستمدار اسپانیایی ایران را مسئول سوءقصد به جانش دانست
آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار مطرح اسپانیایی
چهار مظنون در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت شده‌اند. سه نفر از بازداشتی‌ها در  اسپانیا و یک نفر دیگر نیز در کلمبیا به چنگال قانون افتاده‌اند.
posted onFebruary 23, 2024
noدیدگاه

آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار مطرح اسپانیایی، که برای اولین بار پس از سوءقصد به جانش، در یک نشست خبری شرکت کرده بود گفت، کسانی که قصد ترور مرا داشتند از سوی ایران اجیر شده‌اند. او ارتباطش با یک گروه اپوزیسیون ایرانی را علت دشمنی جمهوری اسلامی دانست.

برپایه گزارشی از خبرگزاری بین‌المللی رویترز، آلخو ویدال کوادراس، در این کنفرانس خبری اعلام داشت: "بدلیل همکاری و حمایتم از شورای ملی مقاومت، ایران دستور ترور مرا صادر و برای این کار یک گروه را اجیر کرده است".

او در ادامه افزود: "بگذارید تهران صدای مرا بشوید، شما نتوانستید به هدفتان برسید، من بطور معجزه آسایی از این ترور جان سالم بدر بردم و قسم می‌خورم که تا آخرین ساعت زندگیم علیه فاشیسم مذهبی ایران به مبارزه ادامه دهم".

تروریست‌ها مستقیما به سر این سیاستمدار کهنه‌کار شلیک کرده بودند اما بدلیل چرخش ناگهانی سر، تیرها به فک آلخو ویدال اصابت کرده بود.

آلخو ویدال کوادراس، سیاستمدار مطرح اسپانیایی
محل تیراندازی به سیاستمدار اسپانیایی که از سوی پلیس مادرید مشخص شده است 

قابل ذکر است این سیاستمدار باشرف اسپانیایی، که ۷۸ سال سن دارد، روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان‌ماه و حوالی ساعت ۱ و نیم بعد از ظهر در یکی از خیابان‌های مرکزی مادرید و در نزدیکی خانه‌اش توسط یک مرد مسلح موتورسوار مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

برپایه پیگیری‌هایی که آواتودی انجام داده، چهار مظنون در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت شده‌اند. سه نفر از بازداشتی‌ها در  اسپانیا و یک نفر دیگر نیز در کلمبیا به چنگال قانون افتاده‌اند.

تاکنون پلیس جزئیات دقیقی از تحقیقات خود در این رابطه منتشر نکرده است.