Ana içeriğe atla

سومین مراسم نوروز در سنندج با تهدید نیروهای امنیتی لغو شد

سومین مراسم نوروز در سنندج با تهدید نیروهای امنیتی لغو شد
تصویری از حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در محل تعین شده جهت برگزار مراسم نوروز
جمهوری اسلامی ایران به شدت با هر گونه مناسبت و فعالیتی که موجب اتحاد و همبستگی و شادی مردم شود مخالف است
posted onMarch 22, 2024
noyorum

روز پنج‌شنبه، دوم فروردین‌ماه ١٤٠٣ شمسی، نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هجوم به محل برگزاری مراسم نوروز در منطقه قلعه حسن آباد از توابع سنندج، پیش از تجمع مردم مانع از حضور آنان و برگزار مراسم نوروز شدند.

برپایه گزارشات رسیده بدست آواتودی، تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و لباس شخصی‌های سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، با حضور در محل اعلام شده برای برگزاری مراسم نوروز، ساکنین منطقه و دست اندرکاران این مراسم را تهدید کردند که نباید هیچ جشن و پایکوبی برگزار شود.

بنابر ویدئوها و عکس‌های واصله به آواتودی، نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با احضار معتمدین منطقه و فعالین اجتماعی، تهدید کردند که در صورت برگزار مراسم با برخورد شدید روبرو خواهند شد و عواقب آن برعهده خودشان خواهد بود.

پیشتر نیز نیروهای امنیتی و انتظامی با هجوم به محل برگزاری مراسم نوروزی در فیض آباد سنندج، مانع از برگزاری این مراسم باستانی کردها شدند.

قابل ذکر است نیروهای امنیتی در کنگاور نیز با تهدید و ارعاب مانع از برگزاری مراسمات مربوط به عید باستانی کردستان شدند.

فعالین مدنی و تحلیلگرانی سیاسی بر این باورند، جمهوری اسلامی از همبستگی و اتحاد کردها می‌ترسند و نوروز نیز یکی از سمبل‌های اتحاد ملت کورد است پس مانع از برگزاری آن می‌شوند.