Ana içeriğe atla

آواتودی افشا می‌کند؛ تزریق مواد روانگردان به زندانیان عقیدتی

آواتودی افشا می‌کند؛ تزریق مواد روانگردان به زندانیان عقیدتی
یکی از شیوه‌های کثیف جمهوری اسلامی برای وادار کردن زندانیان سیاسی و عقیدتی به اعترافات دروغین، تزریق مواد روانگردان به این افراد است.
posted onSeptember 15, 2020
noyorum

به گزارش آواتودی، جمهوری اسلامی در روزهای اخیر تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله نوید افکاری را اعدام کرده است.

بر اساس گزارش نهادهای حقوق‌ بشری، بیش از 30 نفر دیگر نیز هم اکنون در صف اعدام جمهوری اسلامی قرار دارند که یکی از این افراد، روح‌الله زم است.

اعتراف‌گیری دروغین و اعدام زندانیان سیاسی تنها کاری نیست که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، بلکه اسناد متعددی در اختیار خبرنگار آواتودی قرار دارد که نشان می‌دهد نیروهای اطلاعاتی این رژیم اقدام به تزریق مواد مخدر و مواد روانگردان به زندانیان سیاسی و عقیدتی می‌کند.

در ادامه این گزارش به تشریح یکی از این پرونده‌ها می‌پردازیم و به زودی آواتودی جزییات بیشتری از جنایات جمهوری اسلامی را افشا خواهد کرد.

سال گذشته تعدادی از شهروندان ساکن شهرستان رامهرمز که در میان آنها چند جوان ساکن روستای باصدی نیز حضور داشتند، در فضای مجازی اقدام به تبادل دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره مبانی دینی و مذهبی کردند.

این افراد پرسش‌های خود را با تعدادی از اساتید دانشگاه‌ ساکن شهرستان اهواز در میان گذاشته و در نهایت به یکتاپرستی فارغ  از ادیان و مذاهب رسمی روی آورده و بر این باور بودند که برای نزدیکی به پروردگار نیازی به ادیانی چون اسلام، مسحیت، یهودیت و ... نیست.

این افراد تنها در فضای مجازی اقدام به اشتراک گذاشتن این دیدگاه‌ها در میان خود کرده و در چند نوبت نیز دیدارهای حضوری با یکدیگر داشتند.

در ابتدای سال جاری برخی از این افراد در محوطه امامزاده سیدفرج شهرستان رامهرمز به صورت حضوری با یکدیگر دیدار کردند که همان هنگام از سوی اداره اطلاعات رامهرمز و اطلاعات سپاه این شهرستان دستگیر شدند.

این افراد بیش از 40 روز در بازداشت اداره اطلاعات رامهرز بوده و طی دوره بازداشت، خانواده ‌آنها هیچ اطلاعی از عزیزان خود نداشتند و هر بار که به نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی مراجعه می‌کردند، به آنها گفته می‌شد که چنین افرادی بازداشت نیستند.

پس از 40 روز برخی از این افراد از جمله فردی به نام حمیدرضا حمیداوی از اهالی روستای باصدی بخش مرکزی شهرستان رامهرمز آزاد گردیدند، اما خانواده‌ها متوجه تغییرات عجیبی در رفتار آنها شدند.

افراد بازداشت شده پس از آزادی توسط خانواده خود در بیمارستان بستری گردیده و پس از مدتی اعلام کردند که در طول دوران بازداشت، ضمن تحمل شکنجه‌های فراوان، هر شب به آنها موادی تزریق می‌شد که اثراتی چون مصرف مواد روانگردان داشت.

برخی از این افراد همچنان تحت درمان هستند، اما یک نفر از آنها به نام حمیدرضا حمیداوی به دلیل تزریق مواد مواد روانگردان در طول دوران بازداشت، دیگر نتوانست به زندگی عادی بازگردد.

حمیداوی هفته گذشته و در حالی که به گفته نزدیکانش مدت‌ها بود تعادل رفتاری و حرکتی نداشت، در یک تصادف شدید جان خود را از دست داد.

پزشک معالج وی به خانواده حمیدرضا حمیداوی گفته است که این فرد به دلیل اثرات دوران بازداشت و تحمل شکنجه‌های فراوان و تزریق مواد روانگردان، تعادل خود را از دست داده و همین عوامل علت اصلی تصادف وی بوده است.

خانواده‌های دیگر افراد بازداشت شده، به شدت نگران سلامت عزیزان خود هستند و تلاش دارند با بستری کردن آنها در مراکز درمانی و بیمارستانی، اندکی از اثرات مخرب مصرف اجباری این مواد را کاهش دهند.