Skip to main content

گوهر عشقی و دکتر کمال جعفری یزدی در پیامی خواستار تحریم انتخابات شدند

گوهر عشقی و دکتر کمال جعفری یزدی در پیامی خواستار تحریم انتخابات شدند
گوهر عشقی و دکتر کمال جعفری یزدی
posted onFebruary 21, 2024
nocomment

در ادامه حمایت‌های گسترده چهرهای شاخص مبارزاتی و فعالین مدنی و سیاسی، اینبار گوهر عشقی، مادر شهید ستار بهشتی و کمال جعفری یزدی، از فعالین مدنی ایران، طی پیامی مشترک از تمام مردم ایران خواستند یکصدا و متحد سیرک انتخاباتی ایران را تحریم کرده و به پای صندوق‌های رای نروند.

در بخشی از پیامی که بدست آواتودی رسیده آمده است: "شرایط اسفناک کنونی به‌طور مستقیم بر کیفیت زندگی، امکانات اجتماعی و دسترسی به فرصت‌های آموزشی و بهداشتی برابر خصوصا برای زنان و دخترانِ متهور ما تأثیر وحشتناکی گذاشته و شکاف‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی را عمیق‌تر کرده است! به گمان ما این تبعیض جنسیتی و ستمِ سیستماتیک، موجبات اصلی انقلاب زن زندگی آزادی شده است".

امضا کنندگان این بیانیه، با اشاره به نمایشی بود انتخابات در جمهوری اسلامی از همه مردم می‌خواهند آنرا تحریم کنند و متذکر می‌شوند: "ژیم اسلامی با وقوف به وجود گره‌های کوری که به دست خودش ایجاد شده است، مکارانه دست به اسراف منابع کشور گشوده، و با عَلَم کردن انتخاباتی دروغین که در بهترین شکل، انتصاباتی فرمایشی است، سعی دارد نمایشی از مشروعیت و شبه‌دموکراسی را در چشم جهانیان فرو کند. ما این نمایش را فاقد هرگونه مبنا و مشروعیتی می‌دانیم و از مردم آگاه ایران می‌خواهیم آن را تحریم کنند".

جمهوری اسلامی در طول قیام تاریخی زن، زندگی، آزادی با کشتار قریب به دو هزار شهروند و زخمی کردن حداقل بیست‌هزار شهروند دیگر و همچنین بازداشت بیش از شصت هزار شهروند بی‌گناه، بسیار کوشید تا بتواند مهر سکوت برلبان مردم بزند اما گذر زمان به روشنی نشان داد که ملت‌های ایران اهل تسامح و سازش با جمهوری اسلامی نیستند.

به همین خاطر امضاکنندگان این بیانیه به صراحت جمهوری فاشیستی-مذهبی ایران را خطاب قرار می‌دهند و می‌افزایند: "ما حکومت فاسد و بی‌کفایت جمهوری اسلامی را مقصر اصلی فقر و فلاکت گسترده هموطنان‌مان می‌دانیم. رژیم کنونی به جز اتلاف منابع حیاتی کشور و صرف پول‌های هنگفت برای آتش‌افروزی‌های منطقه‌ای و البته دزدی و اختلاس و غارت خزانه ملی ایران، خدمتی به اقتصاد و کرامت انسانیِ شهروندان ایرانی نکرده است".

گوهر عشقی، فعال مدنی و از مادران دادخواه اهل ایران است. او مادر ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس ایرانی بود که در آبان ۱۳۹۱ بر اثر شکنجه و به دلیل خون‌ریزی ریه، کبد، کلیه و مخچه در هنگام بازداشت، کشته شد.

کمال جعفری یزدی، استاد دانشگاه و فعال مدنی و زندانی سیاسی اهل ایران است. او یکی از امضا کنندگان بیانیه ١٤ فعال سیاسی در خرداد ١٣٩٨ شمسی می‌باشد.