Skip to main content

شکنجە و اعدام برادران افکاری را تهدید می‌کند

شکنجە و اعدام برادران افکاری را تهدید می‌کند
posted onMay 7, 2021
nocomment

گزارش کمپین حقوق بشر ایران آخرین وضعیت وحید و حبیب افکاری، براداران نوید افکاری را شدیدا نگران‌کنندە توصیف کرد.

طبق گزارشی کە روز ١٥ اردیبهشت انتشار یافتە ، وحید و حبیب افکاری علاوە بر شکنجە شدید از سوی مقامات قضایی جمهوری اسلامی بە مرگ تهدید شدەاند.

شدت شکنجه‌ها و اصرار مقامات قضایی برای اعتراف گرفتن از این برادران علیه یکدیگر باعث شده بود که وحید افکاری دوبار اقدام به خودکشی کند.

بنا بە این گزارش جمهوری اسلامی از افشای جنایت علیه نوید افکاری که فقط این دو برادر به عنوان دو شاهد اصلی از وقوع آن در زندان اطلاع دارند، نگران است.

برادران افکاری در حالی هشتمین ماه حبس در سلول انفرادی را سپری می‌کنند کە بە اشکال مختلف شکنجە بە اعتراف علیە یکدیگر تحت فشار جسمی و روانی قرار گرفتەاند.

گزارش‌ها حاکی از آن است کە دو مقام بلندپایە جمهوری اسلامی با دیدار مستقیم از وحید افکاری از وی خواستەاند در ازای اعتراف بە قتل، با گذراندن یک سال زندان شرایط زندگی در داخل یا خارج برایش فراهم شود.

وحید و حبیب افکاری سنگری به اتهام محاربه و شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷ در شیراز، به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند. وحید افکاری، شهروند ۳۶ ساله، بابت اتهام معاونت در محاربه، به ۲۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و حبیب افکاری هم به ۲۷ سال و سه ماه حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.