Skip to main content

ادامه سریال "گم شدن‌"؛ ٢٠٠ هزار دلار سیمان به ٣ میلیون تن فولاد گم‌شده اضافه شد

ادامه سریال "گم شدن‌"؛ ٢٠٠ هزار دلار سیمان به ٣ میلیون تن فولاد گم‌شده اضافه شد
posted onMay 7, 2021
nocomment

حجم بالایی از سیمان تولیدی داخلی با ارزش دست‌کم ٢٠٠ هزار دلار سیمان در صورت‌های مالی یکی شرکت‌های زیرمجموعە "شستا"، وابستە بە سپاه پاسدارن ناپیداست.

طبق اخبار داخلی، این حجم از سیمان دزدیدە شدە بخشی از محصولی است که از سوی محمد حاج نائب‌ مدیرعامل شرکت مربوطه جهت صادرات به فردی با هویت “م.ش.ب” سپرده شده بود‌ تا پس از صادرات محصولات، باقیمانده را به شرکت بازگرداند‌.

پیشتر سه میلیون تن فولاد کە طبق برآوردها حدودا معادل  ۱۰ درصد تولید فولاد در ایران است از سوی هرم رانتی وابستە بە سپاه دزدیدە شدە بود. این دزدی‌ها با ملاحضات رسانەهای داخلی تحت تسلط سپاه بە "گم شدن" تعبیر می‌شوند.

یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد در این مورد گفتە بود:"بین آمارهای ظاهری با آمارهای واقعی سه میلیون تن اختلاف وجود دارد و این رقم ۱۰ درصد تولید فولاد کل کشور است که به نظر می‌رسد قاچاق شده است چرا که وقتی اختلاف بین قیمت داخل و خارج زیاد باشد قاچاق نیز زیاد می‌شود."

چندی پیش، صادرات فولاد کشور به کشورهای مجاور از سوی وزارت صنعت و معدن ممنوع شده بود. معترضین مالباخته بورس این اقدام را دستوری حکومتی در جهت کنترل سهام مرتبط با این محصول در بازار بورس می‌دانند.