Skip to main content

یک محموله تسلیحات پیشرفته حزب الله در حمله هوایی اسرائیل منهدم شد

یک محموله تسلیحات پیشرفته حزب الله در حمله هوایی اسرائیل منهدم شد
دو تروریست کشته شده در حمله هوایی اسرائیل
posted onFebruary 25, 2024
nocomment

در ادامه عملیات‌های خنثی سازی فعالیت‌های تروریستی گروە‌های وابسته به ایران توسط ارتش دفاعی اسرائیل طی حمله‌ای هوایی، یک کامیون مملو از تسلیحات کشتار جمعی حزب‌الله ارسالی از ایران را در خاک سوریه شناسایی و منهدم کرد.

برپایه گزارشات منتشر شده، در ساعات اولیه شامگاه یکشنبه، ششم اسفندماه، ارتش اسرائیل در یک حمله هوایی برق آسا توانست، یک کامیون حامل تسلیحات کشتار جمعی متعلق به حزب‌الله را، در پنج‌ کیلومتری غرب شهر القصیر، هدف قرار داده و منهدم کند.

قابل ذکر است، شهر القصیر از توابع استان حمص سوریه و حومه‌ی غربی، به سمت روستای مرزی "حوش السید علی" و روستای قصر در لبنان، یکی از اصلی‌ترین کریدورهای انتقال تسلیحات ایرانی به حزب‌الله لبنان می‌باشد و این گروه تروریستی بر منطقه مذکور مسلط است.

ارتش اسرائیل با اشراف کامل اطلاعاتی از زمان بارگیری این تسلیحات و محل عبور کامیون، اجازه داد تا نیروهای حزب‌الله به یک قدمی مرز لبنان برسند و در حالیکه خیال می‌کردند چیزی به پایان ماموریتشان نمانده، با یک موشک اسرائیلی از صحنه روزگار حذف شدند.

انهدام محموله تسلیحاتی ارسالی از ایران به حزب‌الله توسط اسرائیل
حزب‌الله یک گروه ترورسیتی دست پرورده ایران است که با بودجه مستقیم این کشور اداره و هدایت می‌شود

بلافاصله بعد از حمله کوبنده اسرائیل، گروه تروریستی حزب‌الله در بیانیه‌ای از کشته شدن دو عضو خود، بنام‌های احمدمحمد ایلاف (محمد)، متولد ١٩٨٠ و حسین‌علی الدیرانی (ابوعلی) متولد ١٩٨٦ خبر داد.

از زمان آغاز جنگ غزه، جمهوری اسلامی با تمام توان سعی در گشایش چندین جبهه مختلف علیه اسرائیل دارد. به همین خاطر از هیچ فعالیت و اقدامی برای تجهیز و تقویت حزب‌الله و حوثی‌ها در منطقه کوتاهی نمی‌کند.

این اقدامات آشوبگرانه کاسه صبر اسرائیل را نیز لبریز کرده است. به همین خاطر وزیر خارجه اسرائیل با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نوشته بود "صبرمان تمام شده است".

یسرائیل کاتز یادآور شد: "طی ماه‌های گذشته، در حالی که اسرائیل در جبهه‌های متعدد درگیر جنگ بوده، ایران بر سرعت انتقال و ارسال تسلیحات خود به حزب‌الله افزوده است. ارسال تسلیحات از طریق زمینی و از مسیر مرزهای مشترک سوریه و لبنان و همچنین از طریق هوا و دریا صورت می‌گیرد که این خود نقض قطعنامه ١٧٠١ شورای امنیت است".