Skip to main content

گزارش/ قتل یک یک کارگر شهرداری در تهران و همزمانی آن با سالگرد شهادت مختار فتحی

قتل یک یک کارگر شهرداری در تهران و همزمانی آن با سالگرد شهادت مختار فتحی
مختار فتحی
posted onFebruary 18, 2024
nocomment

رسانه‌ای شدن وقوع قتل کارگر شهرداری تهران، تقریبا مصادف است با سالروز قتل شهروند کرد، شهید مختار فتحی، می‌باشد. در این رویداد، خودروی گشت کلانتری ۱۲ سقز، کنار اتومبیلی که مختار فتحی در آن نشسته بود، توقف کرده و یکی از ماموران پس از پیاده شدن از فاصله دو متری به گردن این جوان شلیک کرده بود و او را در دم به قتل رسانده بود.

خبرگزاری‌های حکومتی ایران از وقوع یک قتل فجیع بدست یکی از اعضای بسیج استان تهران، خبردادند. برپایه گزارش‌های مذکور قاتل، به ظن اینکه آن پاکبان "قصد توهین و بی‌حرمتی به پرچم جمهوری اسلامی" داشته است با او درگیر و از بالای پلی در اتوبان نیایش، او را به پائین پرتاب کرده است.

برپایه گزارش مفصلی از روزنامه حکومتی همشهری، بامداد جمعه ٢٠ بهمن‌ماه ١٤٠٢ شمسی، یکی از اعضای بسیج تهران، که هنوز هویت آن برای افکار عمومی مشخص نشده، در حالی که با خودروی پژوی پرشیای مشکی در حال عبور از اتوبان نیایش بوده، ناگهان در گوشه‌ای توقف کرده و با یک کارگر شهردار که در حال پاکسازی کحوطه پل ورگذر بوده درگیر شده و او را به پائین پرت کرده و به قتل می‌رساند.

این گزارش می‌افزاید، همکاران مقتول بلافاصله با پلیس تماس گرفته و آن‌ها نیز با بازبینی فیلم‌ دوربین‌های مداربسته، پلاک ماشین را شناسایی و با اخذ حکم دادگاه، فرد متهم را بازداشت و مورد بازجویی قرار داده‌اند.

بعد از بازداشت فرد مظنون، مشخص می‌شود که قاتل یکی از اعضای فعال بسیج تهران می‌باشد. او برای قتل این کارگر مدعی شد: "من به او و همکارانش مظنون شدم که قصد دزدیدن و توهین و بی‌حرمتی به پرچم جمهوری اسلامی را دارند، به همین خاطر توقف کردم تا او را به سزای عملش برسانم"

علی خامنه‌ای رهبر حکومت تروریست‌پرور جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در خرداد ١٣٩٦ شمسی، به تمام مزدوران خود اختیار تام برای سرکوب مردم داد و گفت: "هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار"  

این در حالیست که بنابر گزارش همشهری و به قول یکی ازهمکاران مقتول که شاهد جنایت هولناک بود "ما با پیمانکار شهرداری کار می‌کنیم و شب حادثه مشغول شستن و نظافت دیواره‌های روگذر بودیم. ناگهان خودروی پژو پرشیای مشکی مقابلمان توقف کرد. ما فکر کردیم می‌خواهد چیزی به ما بدهد فکر نمی‌کردیم راننده جوان نقشه هولناکی در سر داشته باشد."

در نظام جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و ناموس مردم هیچ اهمیتی ندارد و تنها اصل مهم حفظ اصل نظام تروریستی اسلامی می‌باشد. خمینی پیشتر گفته بود: "حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است". یعنی هر یک از اعضای حکومت اسلامی ایران برای حفظ نظام می‌تواند دست به هر جنایتی بزند و حتا می‌تواند واجبات دین خود را برای حفظ نظام، لغو کند.

عمومی شدن خبر این قتل خوفناک در رسانه‌های حکومتی ایران دقیقا همزمان است با سالروز شهادت شهید مختار فتحی، شهروند کرد اهل سقز که با شلیک مستقیم نیروی پلیس جمهوری اسلامی به ظن "شعارنویسی" به قتل رسید.

قابل ذکر است ٢٩ بهمن‌ماه ١٤٠١ شمسی، در چنین روزی، مختار فتحی، جوان ۳۲ ساله و اهل سقز، در میانه انقلاب زن، زندگی، آزادی در حالی که داخل خودرو بود، با تیراندازی مزدوران حکومتی به قتل رسید.

برپایه گزارشی از آواتودی، که در همان زمان منتشر شد، خودروی گشت کلانتری ۱۲ سقز، کنار اتومبیلی که مختار فتحی در آن نشسته بود، توقف کرده و یکی از ماموران  پس از پیاده شدن از فاصله دو متری به گردن این جوان شلیک کرده بود و در دم او را به قتل رساند.

سرنشینان اتومبیل انتظامی جمهوری اسلامی، پس از این جنایت فوراً محل را ترک کردند و مردم نیز به محل جنایت هجوم برده و پیکر بی‌جان مختار فتحی را به بیمارستان منتقل کردند.