Skip to main content

اختصاصی آواتودی/ پسر نماینده سابق مجلس اسناد بیمه سرمد را به سرقت برد

⭕️ اختصاصی آواتودی/ پسر نماینده سابق مجلس اسناد بیمه سرمد را به سرقت برد
در بیمه سرمد چه خبر است و آیا می‌توان اسناد مالی شرکت را به سرقت برد؟
posted onNovember 22, 2021
nocomment

به گزارش آواتودی، چندی پیش مجتبی کاتب ژن خوب غلامرضا کاتب، نماینده سابق مجلس که در سمت ریاست هیئت مدیره بیمه سرمد چندین پرونده تخلف داشته و تاکنون با پشتیبانی برخی چهره‌های سیاسی مشغول فعالیت بوده است، از سوی هیئت مدیره بیمه مرکزی، لغو صلاحیت حرفه‌ای شد و تا پنج سال نمی‌تواند سمت بیمه‌ای داشته باشد.

ماجرا از زمانی آغاز گردید که در سال ۹۷ و با اجماع نظر محمدباقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، علی لاریجانی رئیس وقت مجلس و غلامرضا کاتب (پدر متهم) مجتبی کاتب، در سن ۲۲ سالگی بر ریاست «بیمه سرمد» گمارده شد.

این انتصاب دارای بازتاب منفی فراوانی بود، به نحوی که حتی بیمه مرکزی نیز پست مدیرعاملی مجتبی کاتب را نپذیرفت و ماه‌ها جدال لفظی و مقاومت ادامه داشت و نهایتا به برکناری وی ختم شد.

پس از برکناری پر سرو صدای وی از سمت مدیرعاملی، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره بیمه سرمد با حضور سهامداران برگزار  شد و مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مالی صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی و آرمان اندیشان رستاک به عنوان اعضای هیات مدیره بیمه سرمد انتخاب شدند.

اما یک تغییر کوچک!!! اتفاقات بزرگی را در بیمه سرمد رقم زد. مجتبی کاتب فرزند غلامرضا کاتب (نماینده  سابق گرمسار در مجلس نظام) به عنوان مدیرعامل شرکت آرمان اندیشان رستاک انتخاب شده بود تا از این طریق به هیات مدیره بیمه سرمد راه یابد و پله‌های ترقی را یک شبه تا سمت رییس هیات مدیره طی کند. 

اختصاصی آواتودی/ پسر نماینده سابق مجلس اسناد بیمه سرمد را به سرقت برد

زمانی که از آقای نماینده درباره وضعیت شغلی و پست فرزندش در بیمه سرمد سوال شد، او تنها به  پاسخ «شما خیلی بیکارید» اکتفا کرد! 

بیمه سرمد تحت نماد «وسرمد»، از جمله شرکت‌های بازار بورس ایران است که 17 درصد سهام آن به ارزش 6 هزار 800 میلیارد تومان برای آرمان اندیشان رستاک و ژن خوب کاتب توسط این شرکت وارد بیمه سرمد شده بود.

اسامی شرکت‌هایی که مجتبی کاتب در آنها حضور داشته و دارد عبارت است از:
    شرکت گسترش ارتباطات ماهواره ای امروز
    شرکت واگن سازی پلور سبز
    شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو
    شرکت پرسی ایران گاز تهران
    شرکت آلوپن
    شرکت انفورماتیک ایران
    شرکت آرمان اندیشان رستاک
    شرکت تحلیل گران رایا سپهر
    شرکت رهپویان صراط هدایت
    موسسه رسالت امروز ایرانیان

اسنادی به دست خبرنگار آواتودی رسیده است که بلافاصله پس از ابلاغ نامه محرمانه معاون نظارت ببمه مرکزی، مبنی بر رد صلاحیت کاتب، راننده وی با همراهی عواملش با دو وانت و ماشین شخصی کاتب، اقدام به انتقال اسناد بیمه سرمد به مکان نامعلومی کرده‌اند.

اختصاصی آواتودی/ پسر نماینده سابق مجلس اسناد بیمه سرمد را به سرقت برد

این اسناد چه بوده و به جه دلیل از ساختمان بیمه سرمد خارج شده است؟

آواتودی را دنبال کنید.