Skip to main content

چپاول اموال عمومی به آقازاده‌های درجه سوم هم رسید

 چپاول اموال عمومی به آقازاده‌های درجه سوم هم رسید
AvaToday caption
posted onAugust 17, 2022
nocomment

فرزند مدیرکل اسبق روابط عمومی وزارت ارتباطات که قرار بود با هویت "تُرک" به دور زدن تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی کمک کند، این روزها در حال دور زدن مردم ایران است‌.

به گزارش آواتودی، میرزابابا مطهری‌نژاد، از مدیران ارشد وزارت ارتباطات که مدتی هم در وزارت ارشاد اسلامی مسئولیت داشت و تا پیش از مرگش نیز خود را رئیس انجمن روابط عمومی ایران می‌دانست، فرزندی به یادگار گذاشت به نام مهدی مطهری‌نژاد که این روزها با خارج کردن میلیون‌ها دلار از اموال عمومی کشور، به ترکیه رفته و تغییر تابعیت داده است.

وی که اکنون با هویت «سردار کایا» مشغول به اصطلاح دور زدن تحریم‌هاست، به همین بهانه میلیون‌ها دلار پول بخش‌های مرتبط با خدمات ام آر آی و رادیولوژی را در اختیار گرفته، اما از انتقال تجهیزات پزشکی در این حوزه به کشور خودداری کرده است.

وی با پول‌هایی که مختص هزاران بیمار بیماری‌های سخت است، در رفت و آمد میان ترکیه و آلمان، مشغول عیش و نوش و خوشگذرانی است و در حال حاضر در شهر کلن آلمان تحت پوشش دفتر کابینت‌سازی آشپزخانه به شغل پولشویی مشغول است و یک واحد آپارتمان بسیار لوکس در یکی از برج‌های معروف استانبول با همین پولهای دزدی خریداری کرده است.

نکته قابل تامل این است که مهدی مطهری‌نژاد در دو شرکت «دنیای رنگ هنری سایه» و «فرهنگی و هنری کوکب شرق» که یک شرکت خانوادگی است و اعضای آن پدر و خواهرانش بوده‌اند،  پیش از این نیز مشغول گرفتن پروژه‌های مرتبط با روابط عمومی وزارتخانه‌های مختلف بوده است.

این خانواده معلوم نیست که چگونه به صورت ناگهانی به این تصمیم رسیده‌اند که وارد کننده تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای بیماران ام آر آی شوند؟ آیا این به غیر از سو استفاده از رانت‌های اطلاعاتی است که از طریق برخی از گمنامان سیاسی دریافت کرده‌اند؟

اگر نه چرا مثلا مردم معمولی یک شب نمی‌توانند به این نتیجه برسند که باید از فردا به تجارت تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران بپردازند؟

نکته قابل تامل این است که سال‌هاست برخی از روزنامه‌نگاران و حتی ماموران در سیستم‌های نظارتی و قضایی به صورت تخصصی پیگیر فسادهای کلان آقازاده‌های درجه یک از جمله فرزندان مسئولان ارشد جمهوری اسلامی بوده‌اند، اما متاسفانه فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی این روزها تا جایی پیشرفت کرده که حتی فرزند یک مدیر معمولی در این سیستم نیز به خود اجازه می‌دهد که هزینه درمان میلیون‌ها نفر انسان را به راحتی به جیب زده و از کشور خارج کند.

این در حالی است که علی خامنه‌ای همچنان اصرار دارد که به دیگران از جمله حامیان خود بقبولاند که سیستم فاسد نشده است. حال سوال این است که اگر این سیستم فاسد نیست، چگونه فرزند یک مدیر روابط عمومی مرحوم شده هم به راحتی می‌تواند به فساد سوق پیدا کند؟
چپاول اموال عمومی به آقازاده‌های درجه سوم هم رسید

چپاول اموال عمومی به آقازاده‌های درجه سوم هم رسید