تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

پایداری‌ها علی خامنه‌ای را هم در صدا و سیما دور زدند

 پایداری‌ها علی خامنه‌ای را هم در صدا و سیما دور زدند
posted onJanuary 11, 2022
noتعليق

پیمان جبلی و وحید جلیلی از اعضای جبهه پایداری،‌ این روزها با اجرای طرح‌های خود در حال دور زدن علی خامنه‌ای در صدا و سیما هستند.

به گزارش آواتودی، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما و وحید جلیلی معاون سیما، پس از اشغال صندلی‌های ریاستی خود، با ایجاد اختلال در بررسی و اجرای برخی از طرح‌ها، قصد دارند علی خامنه‌ای و گروه وابسته به او را دور بزنند.

وحید جلیلی پس از نشستن بر کرسی معاونت سیما، اجرای یکی از طرح‌های خود که معروف به "طرح تحول صدا و سیما" است را با حمایت و پشتیبانی پیمان جبلی کلید زده بود.

این طرح که بیشترین محورهایش متکی به تغییرات سیاسی در بدنه سازمان صدا و سیماست، پیش از اجرا باید مانند همه طرح‌ها یک پروتکل اداری را طی می‌کرد.

در واقع این طرح نیز مانند همه طرح‌های مربوط به صدا و سیما باید از طریق حسین محمدی معاون گروه بررسی دفتر علی خامنه‌ای و سید علی اصغر حجازی پیشکار اصلی دیکتاتور حاکم بر جمهوری اسلامی بررسی می‌شد تا بعد از تایید آنها به رویت علی خامنه‌ای رسیده و پس از تایید نهایی به اجرا گذاشته شود.

اما این طرح با دخالت رئیس سازمان صدا و سیما و معاونش مسیر دیگری را شروع کرده بود.

جالب آنکه این دو سعی داشتند با دور زدن سید علی اصغر حجازی و حسین محمدی، از اعضای گروه معروف به گروه خشن بیت خامنه‌ای، این طرح را از طریق سیدعلی مقدم به رویت علی خامنه‌ای برسانند.

سیدعلی مقدم در واقع معاون ارتباطات دفتر خامنه‌ای و شوهر خاله سعید طوسی همان قاری قرآنی است که به جرم تجاوز به نوجوانان متهم شده بود، است.

پس از اطلاع حسین محمدی از تلاش تیم جبلی، این موضوع به اطلاع علی خامنه‌ای رسید و وی طی دستوری، تاکید کرد که این طرح باید در معاونت بررسی تحت نظر شخص حسین محمدی مکرد بازبینی قرار گیرد.

پس از بررسی طرح تحول صدا و سیما در معاونت بررسی دفتر خامنه‌ای، نظر نهایی کارشناسان معاونت فوق به این شرح اعلام شد: "در صورت اجرای این طرح، لطمات جبران ناپذیری به سازمان صدا و سیما وارد خواهد آمد و همه اجزای آن از هم پاشیده و مخاطرات بسیاری خواهد داشت."

پس از اعلام این نظر، طرح فوق به سازمان صدا و سیما عودت داده می‌شود تا روند اصلاحات خود را طی کند.

با این حال، عوامل باند جبلی و جلیلی در همان زمان با انتشار خبر تایید «طرح تحول صدا و سیما» در بولتن‌های محرمانه داخلی و رسانه‌های جریان اصولگرا، مثبت بودن نظر علی خامنه‌ای به این طرح و اجرایی کردن آن را پیش بردند، اما انتشار برخی از اخبار دیگر نشان می‌داد که این طرح به بن بست گروه خشن بیت خامنه‌ای خورده است.

سرانجام پس از کش‌و قوس‌های بسیار، در نهایت با تاکید خامنه‌ای، بررسی این طرح جنجالی در مسیر تعریف شده پیشین خود قرار گرفت. اما علیرغم دستور صریح خامنه‌ای، این روزها روند برخی تحولات در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما، به خوبی نشان می‌دهد که باند مافیایی پایداری‌ها به نظرات علی خامنه‌ای همچنان وقعی ننهاده و کار خود را می‌کنند.

به نظر می‌رسد که نظریه گروه خشن وابسته به بیت رهبری، به مذاق تیم جلیلی ـ جبلی خوش نیامده و به همین دلیل، همچنان مشغول دور زدن فرامین علی خامنه‌ای هستند.

شایان ذکر است، گروه خشن همان گروهی هستند که وحید جلیلی در جلسه‌ای به بهانه نقد سریال عروس تاریکی به حسین محمدی تاخته و آنها را گروه خشن نامیده بود.

این تحولات خبرهای قبلی آواتودی مبنی بر شدت یافتن اختلافات داخلی در بیت و دفتر علی خامنه‌ای را بیش از پیش نمایان می‌کند. اختلافات به حدی است که حتی دستورات صریح دیکتاتور حاکم بر جمهوری اسلامی نیز اجرا نمی‌شود.