تجاوز إلى المحتوى الرئيسي

تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه تعطیل شد!

افشای میلیاردها تومان غارت پول بیت المال در جیب درباریان مذهبی و سپاهیان! 
افشای میلیاردها تومان غارت پول بیت المال در جیب درباریان مذهبی و سپاهیان! 
posted onJanuary 1, 2022
noتعليق

اختصاصی/بر پایه اخبار رسیده به آواتودی تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه تعطیل شده است. فعالیت هیأت رسیدگی به تخلفات استانداری پس از آن پایان یافت که معلوم شد میلیاردها تومان بودجه عمرانی جاری و بودجه خسارات زلزله سرپلدهاب صرف دربار امام جمعه و سپاهیان کرمانشاه شده است.
بر اساس اسناد موجود در یک رقم بیش از  ۷۰ میلیارد تومان بنام هدیه به جبهه مقاومت و مدافعان حرم صرف خرید مستغلات و باغ در جاده سنندج و سراب قنبر کرمانشاه و تهران و کرج شده و در رقمی دیگر ۴۵ میلیارد تومان با عنوان کمک به حوزه های علمیه به حساب های دربار امام جمعه کرمانشاه و سایر شهرستان ها واریز شده است. در برخی اسناد عنوان کمک به بازسازی مراکز مذهبی درج شده است.

اسناد هیأت تحقیق و تفحص استانداری کرمانشاه که به آواتودی رسیده، نشان می دهد در پی دیدار استاندار با مراجع فاسد تقلید قم که اسفند سال ۹۶ انجام شده ۴۰ میلیارد تومان از بودجه های عمرانی و زلزله زدگان به دفاتر وحید خراسانی، جوادی آملی، آیت الله بخشی و مکارم شیرازی پرداخت شده است.
در سندی دیگر بیش از ۴۵ میلیارد تومان از حساب مزبور به حوزه هفت بسیج کارمندی موسی کاظم و پایگاههای بسیج استان تحت عنوان تجهیز و آماده سازی بسیجیان کارمند برای سرکوب اعتراضات خیابانی سال ۹۸ و مهار اعتراضات سال های بعد سند خورده است. تقسیم کارت هدیه و نیم سکه بخش دیگری از واریزی های سند خورده است.

تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه در نشست روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت سال‌ جاری به تصویب مجلس رسید و هیأت تحقیق از مرداد در استانداری مستقر  و دوازده هزار سند را بررسی کرد. حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس از دزدی ۶ تا ۷ هزار میلیاردی استانداری در سه سال گذشته خبر داد و تأیید کرد بسیاری از فساد مربوط به منابع مالی زلزله سرپلذهاب است.
سرانجام هفته گذشته احد نادری نماینده تهران و رئیس هیأت نظارت، پس از ماهها بررسی اسناد و روشن شدن عمق فساد در حوزه های مذهبی و نظامی کرمانشاه دستور توقف تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه را صادر و تمامی جلسات هیأت با استاندار کرمانشاه در ساختمان مجلس را لغو کرد.