Skip to main content

جمهوری اسلامی شیر فاسد میان دانش آموزان مناطق سیل زده توزیع می‌کند

جمهوری اسلامی شیر فاسد میان دانش آموزان مناطق سیل زده توزیع می‌کند
توزیع شیر فاسد در مدارس ایران توسط حکومت
posted onMarch 5, 2024
nocomment

در حالیکه سراسر ایران برای کمک رسانی مردمی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان هستند، نهادها و سازمان‌های وابسته جمهوری اسلامی اقدام به توزیع شیر فاسد میان دانش آموزان مدارس ابتدائی چابهار کردند.

برپایه گزارشات و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی از سوی شهروند-گزارشگران بلوچ، آموزش و پرورش شهرستان چابهار، طی روزهای اخیر اقدام به توزیع شیرهای فاسد در میان دانش‌آموزان بلوچ کرده است.

 در یکی از این ویدئوها، پدری با نشان دادن شیرهای خراب شده و فاسد می‌گوید: "چند پاکت شیر به بچه‌هام دادن و دو تاش رو خوردن، مابقی رو باز کردیم دیدیم که خراب و فاسد شدن".

قابل ذکر است، عوامل جمهوری اسلامی شیرهای فاسد را با بسته بندی‌های جدید و تاریخ‌های معتبر به کودکان ارائه شده تا کسی به مساله شک نکند.

این اولین بار نیست که در مدارس مناطق مختلف ایران شیرهای فاسد در میان کودکان و دانش آموزان توزیع می‌شود. پیشتر نیز موارد متعددی از این مساله در کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و لرستان گزارش شده بود.

با اینکه در این رابطه اسناد و مدارک معتبری ارائه شده است اما مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکنون به این جنایت اعتراف نکرده‌اند.

در همین رابطه، علی فرهادی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش، در واکنش به اعتراضات مردمی گفته بود: "شیر توزیع شده در تمام مدارس کاملا استاندارد و سالم هستند و مردم باید شکرگزار باشند که حکومت به فرزندانشان شیر رایگان ارائه می‌دهد".

 

با اینکه مقامات ایرانی همیشه می‌کوشند جنایت‌های خود علیه مردم را لاپوشانی کنند اما گاهی أوقات دامنه این جنایت‌های چنان وسیع است که حتا توان مخفی کردن آنرا ندارند.

پیشتر خبرگزاری حکومتی  جام جم آنلاین در گزارشی و به نقل از منوچهر حسینی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین، از توزیع چهار هزار شیر پاکت شیر خراب و مسموم در میان دانش آموزان کرد خبر داده بود.