Skip to main content

هشدار موساد به اروپا: تروریست‌های جمهوری اسلامی اهداف یهودی در اروپای غربی را رصد می‌کنند

هشدار موساد به اروپا: تروریست‌های جمهوری اسلامی اهداف یهودی در اروپای غربی را رصد می‌کنند
یهودیان اروپا هدف تروریست‌های جمهوری اسلامی
posted onFebruary 19, 2024
nocomment

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل، معروف به موساد، به مقامات امنیتی آلمان، دانمارک و هلند درباره حضور گسترده عوامل تروریستی وابسته به سپاه پاسداران، در غرب اروپا هشدار داده است. اسرائیل مدعی شده که آن‌ها گروهی از کماندوهای ویژه ایران هستند که قصد ترور یهودیان در اروپا را دارند.

روز دوشنبه، ٣٠ بهمن‌ماه ١٤٠٢، "فوکوس آنلاین"، در گزارشی اختصاصی اعلام کرد، یکماه پیش مقامات موساد به شرکای اروپایی خود اطلاع دادند یک تیم کماندویی زبده وابسته به سپاه تروریستی پاسداران در اروپا اهدافی از جامعه یهودیان را شناسایی و مشخص کرده‌اند که در صورت هرگونه حمله نظامی به ایران، مورد حمله قرار خواهند گرفت.

در همین رابطه خبرنگار "فوکوس آنلاین" با اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان تماس گرفته و از آنان در این رابطه توضیحاتی خواسته است اما مقامات آلمای حاضر نشدند در این رابطه اظهارنظری بکنند.

برپایه گزارش مذکور و به نقل منابع امنیتی، اهداف حمله احتمالی برای حملات انتقام جویانه از سوی ایران شامل سفارت اسرائیل، کنسولگری‌ها، کنیسه‌ها و موسسات آموزشی یهودی است.

تروریست‌های جمهوری اسلامی اهداف یهودی در اروپای غربی را رصد می‌کنند
رژه تروریست‌های سپاه پاسدارن 

افسران امنیتی اسرائیل و اروپا بر این باورند که جمهوری اسلامی ایران برای انجام عملیات‌های تروریستی خود از اتباع کشورهای دیگر همچون پاکستان استفاده می‌کند.

در دسامبر ٢٠٢٣، یک جوان پاکستانی خود را به پلیس فدرال آلمان تحویل داد و خود را یکی از مهره‌های جمهوری اسلامی برای حمله به کنیسه یهودیان، معرفی کرد. او در جریان دادگاهی در روربرگ آلمان گفت، مقامات امنیتی ایران مرا مجبور کردند که اگر کنیسه‌ای در آلمان را به آتش نکشم پرونده جنایی مرا در تهران فعال خواهند کرد.

پیشتر نیز روزنامه "دیلی میل" چاپ بریتانیا، با انتشار گزارش مفصلی به نقل از منابع اطلاعاتی این کشور و اسرائیل از تلاش‌ سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی برای ایجاد یک شبکه گسترده جاسوسی در میان جامعه مسلمانان بریتانیا خبر داد.

تروریست‌های جمهوری اسلامی اهداف یهودی در اروپای غربی را رصد می‌کنند
ادای احترام به کشته شدگان یهودی در یک عملیات تروریستی

قابل ذکر است حمله هدفمند به اهداف یهودی در آلمان چیز جدیدی نیست. در ١٦ دی‌ماه ١٣٩٦ شمسی، نیروهای ویژه پلیس طی یک عملیات گسترده توانستند یک گروه ده‌ نفری از تروریستهای وابسته به سپاه قدس را شناسایی و بازداشت کنند.

آن‌ها برای آنکه موجب شک کسی نشوند به چند گروه تقسیم و در ایالت‌های نوردراین-وستفالن و بادن-وورتمبرگ، باواریا و برلین مخفی شده بودند.