رفتن به محتوای اصلی

در ایران دختران یا باید تو سری بخورند یا تعظیم بکنند

در ایران دختران یا باید تو سری بخورند یا تعظیم بکنند
تصویری از لحظه تعظیم دختران مدرسە قرآنی حسن مجتبی در مقابل شهردار زنجان
مسئولین مدرسه قرآنی حسن مجتبی در زنجان دانش آموزان را بگونەای تربیت کردەاند که در مقابل مقامات جمهوری اسلامی ایران تعظیم کنند
posted onMay 16, 2024
noدیدگاه

تصاویر و گزارشات منتشر شده در شبکەهای اجتماعی، دانش آموزان یک مدرسه دخترانه زنجان را نشان میدهد که در هنگام ورود شهردار صف کشیدەاند و مسیر ورود او را گلباران کرده و در مقابل او نیز خم شده و تعظیم کردەاند.

انتشار این عکسها و گزارشات موجی از خشم و اعتراض را در داخل و خارج از ایران موجب شده است. فعالین اجتماعی و سیاسی ایران با بازپخش این عکس خطاب به مسئولین نوشتند: "در خیابانها دختران را با گلوله میکشید و در مدارس آنها را وادار به تعظیم کردن میکنید".

در همین رابطه مریم شکرانی، از روزنامه‌نگاران متعهد که پیشتر در ارتباط با خبررسانی درباره آرمیتا گراوند به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "دخترهای مملکت یا باید با ون‌های گشت ارشاد تحقیر شوند یا این چنین با آنها مانند کنیز رفتار شود".

به گزارش خبرگزاری حکومتی "خبر آنلاین" این استقبال عجیب از علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان، توسط دانش آموزان مدرسه قرآنی حسن مجتبی انجام شده است.

اینگونه مدارس از سوی نهادی مذهبی و امنیتی جمهوری اسلامی تاسیس و اداره میشود تا با مغزشویی کودکان و نوجوانان از آنها، مهرەهای گوش به فرمان و مطیع بسازند تا در آینده در سازمانها و ارگانهای مورد نیاز برای تداوم مغزشویی و سرکوب به کار گرفته شوند.